استاندار همدان گفت:راه اندازی شهرک صنعتی درگزین فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار دراین منطقه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدسعید شاهرخی, استاندار همدان در سفر به شهرستان درگزین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰ هکتار زمین برای ایجاد و راه اندازی شهرک صنعتی در شهرستان درگزین اختصاص یافته که کار تملک و آماده سازی شهرک درحال انجام است. 

او با اشاره به اینکه سفر به شهرستان درگزین با هدف بررسی وضعیت طرح های عمرانی، اقتصادی و همچنین نحوه ارائه خدمات در شهر جدیدالتأسیس کرفس انجام شد، اظهار داشت: غالب طرح هایی که در مقاطع و نقاط مختلف این شهرستان مورد بازدید قرار گرفت، فعال هستند و شهرداری شهر کرفس نیز به صورت جدی مشغول اجرای طرح ‌های عمرانی و خدمات شهری است.

استاندار همدان همچنین از تخصیص اعتبار مناسب برای عمران و آبادانی شهر جدید کرفس در جریان این سفر خبر داد و تصریح کرد: در جلسه با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرفس، ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع روند اجرای پروژه‌های عمرانی این شهر اختصاص داده شد.

شاهرخی در ادامه با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح گاوداری ۶ هزار راسی شهرستان درگزین، گفت: این طرح با سرعت در حال اجرا و پیشرفت است که انتظار داریم ظرف ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

استاندار همدان درگزین را از شهرستان‌های پیشتاز استان همدان در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: این شهرستان در کشت‌های گلخانه‌ای یکی از شهرستان‌های پیشتاز است و ایجاد و توسعه گلخانه‌ها از جمله برنامه‌های محوری مدیریت ارشد اجرایی استان با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش قابل توجه بهره وری در بخش کشاورزی و تولید است.

شاهرخی گفت: طرح گلخانه عمان این شهرستان نیز با حدود ۳۰ هکتار مساحت نهایی شده و عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲۰ هکتار این طرح درحال انجام است که مشارکت بخش خصوصی دراین زمینه بسیار قابل توجه و رضایت بخش است.

استاندار همدان اضافه کرد:در حوزه راهسازی نیز پیشرفت بسیار خوبی در پروژه اصله به سمت گاج حاصل شده و در زمینه برق رسانی نیز با افتتاح پُست برق درگزین و اجرای خطوط لازم برای انتقال برق، مشکلی در ارائه خدمات برق این منطقه وجود ندارد.

 درگزین در استان همدان، ۸ اسفند ۱۳۹۷ با تصویب هیات وزیران به شهرستان ارتقا یافت که شهر قروه درگزین مرکز این شهرستان است.

شهرستان درگزین براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ حدود ۳۹ هزار نفر جمعیت دارد.

 استاندار همدان در ادامه سفر خود، با حضور در شهرستان رزن علاوه بر بررسی آخرین وضعیت بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی این شهر، از بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) نیز بازدید و مرکز سی‌تی‌اسکن و دیالیز این بیمارستان را به بهره‌برداری رساند.

شاهرخی همچنین ضمن عیادت از بیماران بخش دیالیز این بیمارستان، در گفت و گو با کادر درمانی بیمارستان، از زحمات بی‌وقفه و تلاش شبانه روزی آن‌ها برای حضور در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا و همچنین درمان و سلامت بیماران تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/غ

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.