عضو ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در این استان با افزوده شدن ۱۱۳ نفر جدید در شبانه روز گذشته به ۲۴ هزار و ۷۳۲ نفر رسید.

دکتر محمد هاشمی شهری عضو ستاد مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، تجمعات و دورهمی‌ها را یکی از مهمترین مشکلات افزایش کرونا در سیستان و بلوچستان برشمرد و اظهارداشت: بر اساس گزارش‌ها دورهمی‌ها و تجمعات عامل ۸۰ درصد ابتلا به کرونا در استان بوده است.

او  از مردم سیستان و بلوچستان خواست هشدار‌های بهداشتی را رعایت کنند و به اصول جدی بهداشتی پایبند باشند چرا که این میزان کاهش شکننده و با اندکی غفلت ممکن است روند افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این نکته که هنوز بیماران بد حال زیادی در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند از فوت پنج نفر از هم استانی‌های عزیز در بیمارستان‌های استان خبر داد و به مردم توصیه کرد: همچنان به اصول پیشگیرانه بهداشتی در مسیر مبارزه با کرونا اهتمام ورزند.

او  گفت: ۸۳ درصد موارد ابتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افرادی هستند که سابقه تماس با یک فرد مثبت را در جمع‌های خانوادگی داشته‌اند.

استان سیستان و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر است که دانشگاه زابل ۵ شهرستان، زاهدان ۶ شهرستان و ایرانشهر ۱۲ شهرستان استان را زیرپوشش دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار