مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه نوزدهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه نوزدهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

تصادف مرگبار خودرو پژو ۴۰۵ با وانت تویوتا در محور چابهار

برخورد مرگبار پژو ۴۰۵ با وانت تویوتا در محور فرعی "زرآباد چابهار " ۳ کشته و ۴ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده" رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان  گفت: روز گذشته یک فقره تصادف منجر به فوت در کیلومتر ۱۶۰ محور فرعی "زرآباد چابهار" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با ۵ نفر سرنشین با یک دستگاه وانت تویوتا با ۲ نفر سرنشین به شدت برخورد کرده اند.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه هر ۲ راننده خودرو‌ها و یک سرنشین خودروی پژو ۴۰۵ به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شدند و ۳ سرنشین دیگر خودروی پژو ۴۰۵ و سرنشین وانت تویوتا به شدت مجروح و توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرهنگ کول زاده خاطر نشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این تصادف دلخراش را انحراف به چپ وانت تویوتا اعلام کرده است.

کشف ۳۹۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرز‌های زاهدان

سردار "محمد ملاشاهی" فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان  گفت: مرزداران هنگ مرزی زاهدان با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر نوار مرزی حوزه استحفاظی، مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری مواد افیونی را از آن سوی مرز‌ها وارد کشور کنند.

او  با بیان اینکه مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار عملیاتی مرزبانان قرار دارد، افزود: مرزداران، با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان در مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای گشت‌های پوششی و کمین‌های هدفمند پرداخته و سوداگران مرگ را که در حال انتقال محموله موادمخدر به صورت کوله باری به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: قاچاقچیان زمانی که خود را در کمین مأموران گرفتار دیدند، ضمن رها کردن محموله به کشور مقابل متواری شدند و مرزداران در این عملیات موفق شدند ۳۹۸ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل ۳۷۰ کیلوگرم تریاک و ۲۸ کیلوگرم مرفین را کشف کنند.

سردار ملاشاهی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در دستور کار مرزبانان قرار دارد، خاطرنشان کرد: مرزداران استان سیستان و بلوچستان برابر وظایف ذاتی خود با هرگونه تجاوز و قاچاق مواد افیونی که بلای خانمان سوز جوانان کشور است، برخورد خواهند کرد.

دستگیری سارق منزل و کشف اموال مسروقه

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری سارقان منزل با ۳ فقره سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان ایرانشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس کلانتری ۱۲ طی کار اطلاعاتی و رصد سارقان سابقه دار، متهم مورد نظر را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه سارق دستگیر شده جوان ۲۳ ساله می‌باشد جهت تشکیل پرونده مقدماتی به مقر پلیس انتقال داده شد، اظهار داشت: این متهم پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به ۳ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد که مقادیری اموال مسروقه در این خصوص کشف شد.

سرهنگ کیخا در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با مجرمان، قانون گریزان و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع خواهد داشت و مردم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری یک زن سارق در زاهدان 

سرپرست انتظامی زاهدان از دستگیری یک زن سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت سیم‌های کابل برق و مخابرات در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ"محمود سعادتی" اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابرات در سطح شهر زاهدان، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با اعلام اینکه ماموران پلیس با اقدامات فنی و بررسی شگرد سرقت‌های انجام شده، متهم این پرونده‌ها را شناسایی کردند، گفت: در ادامه رسیدگی به این موضوع با تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس صورت گرفته و گشت‌زنی، متهم مورد نظر حین سرقت سیم برق در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان دستگیر شد.

سرپرست انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه زن سارق در خیابان‌های "جمهوری، قلمبر، بزرگمهر و دانش" شهر زاهدان اقدام به سرقت سیم برق و کابل مخابرات کرده بود، بیان داشت: متهم در تحقیقات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت سیم برق و کابل مخابرات اعتراف کرد.

سرهنگ سعادتی با بیان اینکه سارق دستگیر شده با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست ضمن توجه به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس درخصوص پیشگیری از وقوع سرقت در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف سوخت قاچاق توسط تکاوران قرارگاه "عمار"

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان سیستان و بلوچستان از کشف ۲۵ هزار و ۲۷۰ لیتر سوخت قاچاق توسط تکاوران این قرارگاه خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری  اظهار داشت: ماموران انتظامی یگان تکاوری ۱۰۴ "راسک" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه کامیون تانکردار مشکوک و برای بررسی بیشتر آن‌ها را متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی دقیق از این خودرو ۲۵ هزار و ۲۷۰ لیتر نفت گاز خارج از چرخه قانونی توزیع کشف و ۳ متخلف را شناسایی کردند.

فرمانده قرارگاه "عمار" با بیان اینکه در این رابطه افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند، بر عزم رزمندگان تکاوری در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تأکید کرد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و دولتی در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و دولتی با ۷ فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ"ابراهیم کوچکزایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و دولتی از جمله خانه باغ‌ها، ساختمان‌های نیمه کاره و ... دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران کلانتری ۱۲ شهرستان خاش قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اشرافیت اطلاعاتی و تحقیقات فنی پلیسی ۲ سارق سابقه دار را شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی در یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ متهم را داخل مخفیگاهشان دستگیرکردند.

او افزود: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۷ فقره سرقت از خانه باغ‌ها، ساختمان‌های نیمه کاره و سایر اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان اعتراف کرده و در این راستا پرونده مقدماتی تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش در پایان ضمن هشدار به شهروندان، گفت: در جهت پیشگیری از سرقت به توصیه و هشدار‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعاً به شماره تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

دستگیری سارقان مصالح ساختمان‌های در حال ساخت در "چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۲ سارق حرفه ای، که اقدام به سرقت مصالح ساختمان‌های در حال ساخت این شهرستان می‌کرند خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان مدرس این شهر، به ۲ نفر که در حال جابه جایی آهن آلات یکی از ساختمان‌های نیمه کاره بود مشکوک شدند.

او گفت: متهمان ۳۰ و ۳۳ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشتند که در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهمان که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت مصالح ساختمانی دیگر در سطح شهر چابهاراعتراف کردند.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق منزل و کشف اموال مسروقه

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری سارقان منزل با ۳ فقره سرقت و کشف اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در سطح شهرستان ایرانشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پلیس کلانتری ۱۲ طی کار اطلاعاتی و رصد سارقان سابقه دار، متهم مورد نظر را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه سارق دستگیر شده جوان ۲۳ ساله می‌باشد جهت تشکیل پرونده مقدماتی به مقر پلیس انتقال داده شد، اظهار داشت: این متهم پس از مواجه با ادله و مستندات پلیسی به ۳ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد که مقادیری اموال مسروقه در این خصوص کشف شد.

سرهنگ کیخا در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با مجرمان، قانون گریزان و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع خواهد داشت و مردم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار