بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت غلات پاییزه رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی زراعی دیم و آبی استان زیر کشت غلات پاییزه رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در سومین جلسه شورای زکات استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه و رئیس شورای زکات استان و امام جمعه شهرستان ارومیه و سایر مسئولین استانی در سالن همایش مرکز آموزش شهید باکری سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: جهاد کشاورزی با بستر سازی برای افزایش تولید درواحد سطح و ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات نقش مهمی در ترویج و اشاعه فرهنگ زکات در جامعه دارد.

او تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و کارشناسان پهنه سازمان در زمینه آموزش، ترویج و فرهنگ فریضه زکات فعالیت می‌کنند و نکات لازم را با برگزاری کلاس‌های آموزشی به کشاورزان آموزش می‌دهند.

جلیلی تاکید کرد: ۲۷۰ هزار تن انگور امسال از باغات استان تولید شد که بیشتر محصول تولیدی به صورت تازه خوری به کشور‌های همسایه و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شد.

او با بیان اینکه گندم یکی دیگر از محصولاتی است که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد، افزود: در سال زراعی گذشته به دلیل سرمازدگی و کمبود بارندگی در فصل پاییز، میزان گندم تولیدی نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشت و خرید گندم مازاد بر نیاز گندمکاران در حدود ۲۹۰ هزار تن بود.

جلیلی تاکید کرد: امسال ۵۰ درصد میزان بارندگی‌های پاییزه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است که امیدواریم شاهد افزایش میزان تولید نسبت به سال زارعی گذشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به نیاز کودی ۱۳۰ هزار تنی مزارع غلات استان، ادامه داد: تاکنون ۶۹ تن سهمیه کود برای استان تخصیص یافته است که باید این میزان به دلیل بهبود تغذیه مزارع و افزایش کیفیت محصول تولیدی افزایش یابد و در حال حاضر نیز افزایش قیمت نهاده‌های وارداتی کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است که باید این مشکل نیز توسط مسئولین هر چه سریعتر مرتفع شود.

جلیلی اضافه کرد: به گندمکاران استان مخصوصا در مزارع دیم توصیه می‌کنیم به منظور افزایش کیفیت محصول تولیدی گندم را در تناوب با سایر محصولات اعم از خلر و ماشک کشت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  تاکید کرد: طبق آموزه‌های دینی در صورت توجه همه مردم به موضوع زکات، فقر در جامعه اسلامی پدیدار نمی‌شود که باید از این ظرفیت بیش از پیش بهره برد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.