عملیات کشت پاییزه غلات در ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان کیار پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید داودی نیا مدیر جهاد کشاورزی کیار، از پایان عملیات کشت پاییزه غلات در سطح شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در دو هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی، در دو هزار و ۳۰۰ هکتار گندم دیم، در ۸۵۰ هکتار جو آبی و و در یک هزار و ۲۵۰ هکتار جو دیم کشت شد.

او پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۱ هزار تن گندم و جو از این سطح برداشت شود.


بیشتر بخوانید


داودی نیا اضافه کرد: کل سطح اراضی زراعی آبی و دیم در این شهرستان حدود ۱۳ هزار هکتار است که در راستای سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی ۵۰ هکتار از این اراضی به کشت کلزا اختصاص یافت.

او ادامه داد: امسال بیش از ۲۹۰ تن انواع بذور گواهی شده گندم و جو و یک هزار و ۴۰۰ تن کود اوره در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

داودی نیا عمده ارقام گندم آبی و دیم کشت شده در منطقه را ارقام میهن، پیشگام، حیدری، صدرا، سرداری بیان کرد و از ارقام جو آبی و دیم کشت شده در منطقه نیز به ارقام بهمن، جلگه و سهند اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از کشت محصولات زراعی در شهرستان کیار با استفاده از ادوات کشاورزی بصورت مکانیزه انجام می‌شود بر لزوم مکانیزاسیون کشاورزی برای افزایش بهره وری تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: در کنار توجه زارعان به استفاده از روش‌های جدید کشت و برداشت محصول، بیمه محصولات کشاورزی نیز ضروری است و با توجه به اینکه بیمه تنها منبع کمک مالی برای کشاورزان در مواقع وقوع خسارت است لذا از کشاورزان عزیز درخواست می‌شود در فرصت اندک باقیمانده نسبت به بیمه محصولات زراعی پاییزه خود اقدام نمایند.

داودی نیا گفت: تا کنون ۲۶۶ کشاورز در سطح ۹۲۷ هکتار جهت صدور کشاورز کارت به بانک‌های کشاورزی شعب شلمزار، ناغان و دستگرد معرفی شده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار