سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به اجرای طرح همیار اورژانس در بم گفت: تاکنون ۶۱۸ نفر در شرق استان کرمان در این طرح شرکت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون علیپور سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بم یکی از برنامه‌های اصلی طرح اوژانس‌یار و همیار اورژانس در بم را آموزش داوطلبان دانست و گفت: ما می‌خواهیم این افراد را از طریق آموزش برای مواقع بحرانی آماده کنیم که به اورژانس و سلامت شهروندان کمک کنند.

به گفته او، هر داوطلب ۵۰ ساعت آموزش مرتبط با حوزه فعالیت‌های اورژانس می‌بیند و سپس برای او گواهی معتبر صادر می‌شود تا در شرایط عادی، اضطرار و بحران به اورژانس ۱۱۵ کمک کنند.

علیپور آموزش‌ها را به صورت مجازی و حضوری اعلام کرد و بیان داشت: کلاس‌های آموزشی حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت محدود و با هدف آشنایی داوطلبان با محیط اورژانس برگزار می‌شوند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بم افزود: بهره گیری از نیرو‌های داوطلب یکی از اهرم‌های آشنا و موفق در سازمان‌های خدماتی و عام المنفعه به شمار می‌رود، اهرمی که به ویژه در شرایط بحران و به هنگام بروز حوادث نمود بیشتری پیدا می‌کند.

علیپور تصریح کرد: در دورانی که نیاز به کمک‌های انسان دوستانه هیچ گاه بیش از امروز نبوده است، اورژانس پیش بیمارستانی بم در نظر دارد از کمک اقشار مختلف جامعه به عنوان همیار اورژانس و دانش آموختگان علوم پزشکی و اورژانس یار به صورت داوطلبانه در مواقع بحران استفاده کند.

او بیان داشت: علاقه‌مندان پس از ثبت نام، دوره‌های کمک‌های اولیه و تخصصی مرتبط با فوریت‌های پزشکی را به صورت رایگان فرا می‌گیرند و در پایان دوره گواهینامه آموزشی به داوطلبان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار