با وجود مخالفت گروه‌های حافظ منافع رژیم صهیونیستی در مجلس نمایندگان آمریکا، بسیاری از دموکرات‌های این مجلس با امضای نامه‌ای خواستار بازگشت آمریکا به برجام شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن خواستند بدون هیچ پیش شرطی به توافق با ایران برگردد.

قانونگذاران امیدوارند با وجود مخالفت‌ گروه‌های طرفدار اسرائیل و نتانیاهو، به رئیس جمهور منتخب اطمینان دهند که می‌تواند بدون فشار از جانب کنگره  به معامله  با ایران بپردازد.

بسیاری از اعضای دموکرات‌ تاثیرگذار در مجلس نمایندگان آمریکا از جمله کسانی که سال‌ها به جامعه راست میانه طرفدار اسرائیل نزدیک بودند، از برنامه بایدن برای برگشت به توافق هسته‌ای با ایران بدون هیچ شرط جدیدی حمایت کردند.

در نامه‌ای که توسط آژانس تلگرافی یهود به دست آمد، نمایندگان مجلس از مخالفت بایدن با اصرار‌های کمیته امور عمومی رژیم صهیونیستی و آمریکا و سایر افراد در جامعه راست میانه طرفدار اسرائیل و نتانیاهو حمایت کردند.

این گروه‌ها می‌خواهند که بایدن قبل از پیوستن دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک در سال ۲۰۱۵ که تحریم‌های ایران را در ازای محدودیت‌ها با نظارت ناظران خارجی در مورد برنامه هسته‌ای این کشور لغو کرد، با مذاکرات جدید به توافقات جدید روی بیاورد.

سه تن از اعضای کنگره اعلام کردند که با توافق با ایران و این درخواست موافقیم و این نامه که نمایندگان مجلس امیدوارند بیشتر اعضای مجلس نمایندگان دموکرات آن را امضا کنند به بایدن این اطمینان را خواهد داد که می‌تواند بدون ترس به توافق برگردد. در حال حاضر جندین عضو مجلس با سوابق طرفداری از رژیم صهیونیستی این نامه را به امضا رسانده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که اگر ایران شروع به پیروی کامل از توافق هسته‌ای ایران کند، آمریکا به این توافق، که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود، باز می‌گردد.

بایدن همچنین مدعی شد در صورت بازگشت ایران به تعهدات و الزاماتش، واشنگتن تحریم‌های تهران را که توسط دولت دونالد ترامپ اعمال شده بود، لغو خواهد کرد.

اعضای  راست میانه طرفدار رژیم صهیونیستی به ویژه کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا، از بایدن خواستند تا معامله را قبل از توافق دوباره اصلاح کند یا آن را به طرح جامع دیگری تغییر دهد.

کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل روز چهارشنبه در یک توییت مدعی شد: از اهرم‌های حاصله از طریق تحریم‌ها، برای اصلاح استفاده کنید و با ایران به توافقی جامع برسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
بازگشت آمریکا به برجام دردی دوا نمیکنه.عمل به برجام شرط ما ایرانی هاست
آخرین اخبار