عضو کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون فوتبال درباره وبینار کاهش آسیب‌های ورزشی توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا شهاب عضو کمیسیون پزشکی ورزشی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و هدف از تشکیل این دپارتمان عنوان کرد: این دپارتمان یک سال و نیم پیش با حمایت‌ کمیته ملی المپیک تشکیل شد.

او ادامه داد: میزان آسیب‌ها در حوزه‌های مختلف ورزشی منجر به کاهش سطح عملکرد ورزشکاران می‌شود. فلسفه اصلی این دپارتمان این است که بتوانیم در کنار ورزشکاران سطح آسیب‌ها را کاهش دهیم و کمک کنیم که اهداف قهرمانی ورزشکاران حاصل شود.

او درباره موضوع اصلی وبینار برگزار شده عنوان کرد: موضوع اصلی این وبینار پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی است. از پیشگامان پزشکی و ورزشی در دنیا، مثل پروفسور اینگر برسن، پروفسور میر پزشک تیم ملی فوتبال آلمان، پروفسور بر هافن و دکتر کاترین دعوت شد تا در این وبینار  شرکت کنند. اطمینان دارم نتیجه  این وبینار در جهت ارتقای سطح علمی افراد درگیر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های ورزشی کمک کننده خواهد بود.


بیشتربخوانید 

شهاب عنوان کرد: به دلیل شرایط ایجاد شده به خاطر ویروس کرونا زمان کیفیت  تمرین‌ها  کمتر شده است. این مسئله می‌تواند ریسک بروز آسیب‌ها را افزایش دهد. اگر ورزشکاران راهکار‌های پیشگیری از آسیب که در اختیار آنها  قرار داده شده است را انجام دهد قطعا می‌شود سطح آسیب‌ها را کمتر کرد.

او درباره افزایش تعداد کرونایی‌های تیم‌های لیگ برتر عنوان کرد: ما براساس قوانینی که در یوفا و جام باشگاه‌های آسیا طراحی شده قانون مصوبی را تصویب کرده ایم. هدف ما از وضع این قوانین حفظ سلامت ورزشکاران و برگزاری مسابقات فوتبال با حفظ کامل شیوه نامه‌های بهداشتی  است.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار