معاون اقتصادی رئیس جمهور:

پیام بودجه ۱۴۰۰ احیای مسیر ثبات و رشد اقتصادی ایران است

نهاوندیان گفت:می‌توانیم گسترش زیرساخت‌ها، افزایش سرمایه اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر را در بودجه ۱۴۰۰ دنبال کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد نهاوندیان،معاون اقتصادی رئیس جمهور روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی  قم با تسلیت درگذشت آیت الله محمد یزدی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: در سال جهش تولید در سطح ملی و استانی شاهد موفقیت در اجرای طرح‌های متنوع و گسترده‌ای بودیم که با وجود فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا، دستاورد مهمی به شمار می‌آید.

او در ادامه پیام بودجه ۱۴۰۰ را احیای مسیر ثبات و رشد اقتصادی ایران خواند و گفت:ما با تاکید می‌گوییم که می‌توانیم گسترش زیرساخت‌ها، افزایش سرمایه اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر را در این بودجه دنبال کنیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود:حمایت از سرمایه اجتماعی  رویکرد دوم دولت در افق ۱۴۰۰ است و با توجه  به شیوع کرونا بخش اصناف و حوزه گردشگری و خدمات استان  نیازمند حمایت جدی هستند.


نهاوندیان عنوان کرد: در سه ماه پایانی سال و در ادامه آن تا پایان سال ۱۴۰۰ بسته‌های حمایتی برای برگشت رونق به اصناف، حوزه خدمات وگردشگری، ورزش، فرهنگ و هنر پیش بینی شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با آغاز کار دولت یازدهم در همه زمینه‌های اقتصادی بهبود قابل توجه و متمایز از سال‌های قبل را می‌بینیم و این نشان دهنده ظرفیت‌های اقتصاد ایران است.

او بیان کرد: در سال ۹۷ دشمنان خواستند این راه را سد کنند و جنگ اقتصادی شدیدی را علیه ملت ایران آغاز کردند که البته از اواخر سال ۹۸ با تلاش‌های انجام شده بهبود شاخص‌ها در جریان مقابله با اقدامات دشمنان نمایان شد، در ادامه با شیوع ویروس کرونا و تاثیر اقتصادی ناشی از آن مواجه شدیم، اما اکنون در حال عبور از این وضعیت و بهبود شرایط هستیم.

به دنبال صادرات بنزین هستیم

نهاوندیان  ادامه داد: امروز زیرساخت‌های اقتصاد کشور نسبت به ۱۰ سال قبل قابل مقایسه نیست، زمانی واردات بنزین جز دغدغه‌های کشور بود و دشمنان از تحریم آن سخن می‌گفتند، اما اکنون به دنبال صادرات این محصول مهم هستیم و نقطه تحریم دشمن محل توفیق ما شد.

او افزود: برخی از تصمیمات در سال های جنگ اقتصادی به دلیل شرایط به وجود آمده بود، اما سیاست کلی ما تسهیل فعالیت های اقتصادی است لذا اقدامات قابل توجهی در این رابطه انجام گرفت، همچون تسهیل امور مرتبط با واردات و صادرات که موجب رونق اقتصادی و حمایت از روند تولید و اشتغال کشور شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: تقویت فضای رقابتی در راستای موفقیت بیش از پیش بخش اقتصادی کشور بسیار مهم است، در همین رابطه تقویت بورس را یکی از ارکان مهم در این عرصه می دانیم که در عین حال موجب عدالت اقتصادی هم می شود، وقتی همه مراحل زنجیره عرضه و تقاضا شفاف شود راه برای تحقق عدالت اقتصادی فراهم می شود و این مسأله در عرضه محصولات مختلف قابل مشاهده است.

راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در قم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: قم در بهره برداری از ظرفیت‌ها و امکانات پیشتازی دارد هم در زمینه بهره برداری از اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸بیش از سهم استان جذب و برای توسعه حوزه تولید و اشتغال استان استفاده می‌کند و هم در زمینه تسهیلات حمایت کرونایی رتبه‌های برتر کشور را به دست آورده است.

نهاوندیان با اشاره به اقلیم استان قم، طرح‌های انرژی خورشیدی را ظرفیتی برای  استان دانست و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۰ بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با تولید ۵۰۰ مگاوات برق در این استان راه اندازی شود.


او انتقال سهم آبه صنعتی این استان از سرشاخه‌های دز به شهرک‌های صنعتی مسیر قم به تهران را ضروری خواند و افزود: ایجاد زیرساخت تولید از رویکرد‌های جدی دولت است و موضوع انتقال آب به شهرک‌های صنعتی استان قم در سطح ملی پیگیری خواهدشد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار