آقازاده گفت: بنده به بی عدالتی در بودجه اعتقاد دارم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،جلسه شورای برنامه ریزی استان مرکزی با حضور اعضاء، استاندار و نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نمایندگان مجلس و استاندار به بودجه سال ۱۴۰۰ کشور انتقاد کردند.

سید علی آقا زاده استاندار استان مرکزی در این جلسه گفت: بنده به بی عدالتی در بودجه اعتقاد دارم، اما باید با ارایه راهکار‌ها و پیشنهاد‌ها جلوی بسیاری از این مشکلات گرفته شود.

آقازاده افزود: ممکن است نتوان تغییراتی از سهم بودجه استان در کل بودجه لحاض کرد، اما ممکن است سهم در اختیار دستگاه‌های ملی سبب بروز بی عدالتی شود که میطلبد نمایندگان مجلس در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

او اضافه کرد:در تلاش هستیم که هم دانشگاه اراک به طرح جامع برسد و هم منظره نامناسب ورودی و خروجی شهر اراک از سمت جنوب ساماندهی شود.

بودجه سال ۱۴۰۰ نامتعادل و نامتوازن است

کریمی رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم اراک و خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ نامتعادل و نامتوازن است.

کریمی افزود: سال آینده سال با تغییر و جابجایی دولت همراه خاص است و این بودجه می‌تواند مشکلات زیادی را فراهم کند چرا که بودجه عمومی دولت در لایحه پیشنهادی ۴۳ درصد و منابع عمومی ۴۷ درصد رشد داشته است که این افزایش غیر منطقی است

او اضافه کرد: درآمد‌های نفتی در لایحه بودجه با رشد ۲۵ درصدی همراه است و در شرایطی که امسال کشور با کسری بودجه مواجه است مشکل کسری بودجه به مراتب سنگین‌تر خواهد شد.

نماینده مردم اراک و خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شائبه‌ای در خصوص نسبت درآمدی استان با سهم بودجه وجود دارد که نیاز است گزارشی در این زمینه تهیه شود.

او ادامه داد: طرح توسعه دانشگاه اراک می‌تواند یک ظرفیت مالی برای تملک این املاک ایجاد کند.

چانه‌زنی در تخصیص بودجه ۱۴۰۰ حاکم است

آصفری دیگر نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم گفت چانه‌زنی در تخصیص بودجه حاکم است و منطق نقشی در این خصوص ندارد.

آصفری افزود: استان مرکزی تنها نام توسعه یافتگی به خود اختصاص داده در صورتی که برخی روستا‌ها هنوز با مشکلاتی از قبیل مشکل آب شرب، آموزش و مشکلات بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

او اضافه کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و همه باید در این زمینه تلاش کنیم تا هزینه‌ها را به حداقل برسانیم، البته باید در پروژه‌های عمرانی افراد متخصص و کارآمد انتخاب شوند.

نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صنوفی که در شرایط بیماری کرونا مظلوم واقع شده است نباید نادیده گرفته شوند و تدابیری اتخاذ شود تا بخشی از مشکلات این افراد کاسته شود.

۴۷ درصد بودجه نفت ۱۴۰۰ مربوط به دولت است

یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی هم در این جلسه گفت: ۱۲ آذرماه لایحه بودجه به مجلس ارائه شده که در این لایحه فروش و صادرات نفت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز با قیمت ۴۰ دلار در نظر گرفته شده که ۳۶ میلیارد دلار منابع ارزی نصیب کشور می‌کند که ۴۷ درصد آن مربوط به دولت است.

یادگاری افزود: سهم استان مرکزی از بودجه تملک دارایی کشور یک و ۶ دهم درصد، در بخش اعتبارات استانی تغییراتی نداشته و در بخش نفت و گاز یک درصد، سهم ورزش از ارزش افزوده یک و هفت دهم درصد و در قانون متوازن استان ۱۶ درصد لحاظ شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.