گپ و گفت خواندنی با سلمان سریال جذاب «نون. خ»

کاظم نور بخش بازیگر نقش سلمان در سریال «نون خ» گفت: در این سه قسمت من با نقش سلمان زندگی کردم و تلاش کردم تا جایی که برایم امکان دارد به این شخصیت نزدیک شوم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،شرایط کرونایی آن‌ها از کار دلسرد نکرد، هدفشان ایجاد رضایت در مردم است و اینکه وقتی را برای صرف سریال می‌گذارند لبخند مهمان لبشان باشد.

گروه سریال نون خ را می‌گوییم، سریالی که تاکنون دو سری آن ساخته شده است و عوامل این سریال در حال حاضر در شرایط سخت کرونایی صبح و بعدازظهر مشغول کار هستند تا بتوانند نوروز سال ۱۴۰۰ مهمان خانه‌های ایرانیان باشند.

در سال‌های گذشته متاسفانه سریال‌ها و فیلم‌های که از قوم کرد‌ها ساخته می‌شد بیشتر چهره منفی و غیر واقعی این قوم اصیل را برای مردم معرفی می‌کردند.

اما سعید آقاخانی کارگردان و بازیگر کورد زبان و اهل دیار بیجار گروس که خود مهد تمون ۷۵۰۰ ساله است در سال ۱۳۹۸ با جسارت، هوشیاری، ساختار شکنی و ظرافت خاص با ساخت سریال نون خ به همه ثابت کرد به درستی هم می‌شود قومیت‌ها را به مردم نشان داد.

استفاده از بازیگران بومی کورد زبان، یکی دیگر از نقاط قوت سریال نون خ بود که سعید آقاخانی با جسارتو بها دادن به سرمایه‌های انسانی کردستان و کرمانشاه توانست این هنرمندان را به عرصه ملی معرفی کند.

ساده زیستی، صداقت، معرفت، وطن پرستی، اعتقاد به حلال و حرام، انس با موسیقی، قانع بودن، استفاده از دسترنج (تخمه خوردن)، اصالت، شوخ طبعی، نشاط و آزادگی از مهمترین ویژگی‌های کورد‌ها بود که سعید آقاخانی در سریال نون خو ۱ و ۲ به آن اشاره کرد.

نون خ نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سعید آقاخانی و نویسندگی امیر وفایی است که در نوروز ۱۳۹۸ از شبکه یک پخش شد. «نون خ» مخفف نام نقش اصلی این سریال، نورالدین خانزاده (با بازی سعید آقاخانی) است. سریال نون خ پربیننده‌ترین سریال نوروز ۱۳۹۸ بود.

این سریال داستان اجتماعی آمیخته با طنز است که توانست به خوبی با مردم ارتباط برقرار کند، سعید آقاخانی در نقش نورالدین خانزاده نقش اصلی آن را بازی می‌کند.

در این گزارش می‌خواهیم از بازیگری بگوییم که خنده‌ها و ویژگی‌های خاصش در این سریال معروف است و کسی نیست جزء کاظم نوربخش، جوانی از دیار کردستان و اهل شهر بیجار (بام ایران).

این هنرمند کردستانی اظهار داشت: متولد سال ۱۳۵۵ است و در خانواده هنرمند متولد شده و کار‌های هنریش را از سال ۱۳۶۴ با تئاتر آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در زمینه کارگردانی و بازیگری آثاری دارد، افزود: تا کنون در چند اثر تلویزیونی به نام‌های فیلم نامه، نای نینوا، شهر مهتابی، آخرین بازید و نون خ ۱، ۲ و ۳ حضور داشته ام.

نوربخش در زمینه چگونگی حضورش در سریال نون خ به خبرنگار ما گفت: به واسطه همشهری بودن با سعید آقاخانی در ارتباط بودم و او را می‌شناختم، برای تست دادن جهت بازیگری در این سریال دعوت شدم و توانستم نمره قبولی را کسب کنم و پایم به سریال طنز و اجتماعی نون خ باز شد.

گپ و گفت خواندنی بابازیگر سریال جذاب «نون. خ»

سلمان سریال نون خ ادامه داد: در بازی هایم سعی کردم تا جایی که امکان دارد طبیعی بازی کنم و، چون بیشتر کارهایم در زمینه طنز و کمدی بود به خوبی توانستم از عهده نقش سلمان در این سریال برآیم.

این بازیگر کردستانی بیان داشت: در این سه قسمت من با نقش سلمان زندگی کردم و تلاش کردم تا جایی که برایم امکان دارد به این شخصیت نزدیک شوم.

وی در خصوص تغییرات نقش سلمان در نون خ ۳ گفت: در فصل سه این سریال سلمان بیشتر از دو سریال قبل دیده می‌شود و اتفاقاتی را پشت سر می‌گذراند که به شکلی در داستان گره‌های اصلی و جالب توجهی را ایجاد می‌کند.

نوربخش در جواب به این سوال که بازی در شرایط کرونایی سخت نیست، گفت: به خاطر دل مردم و شاد کردن آن‌ها در این شرایط سخت کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صبح و بعدظهر سر صحنه فیلمبرداری هستیم و شکر خدا تا کنون برای هیچکدام از عوامل سریال مشکلی پیش نیامده است.

این هنرمند بیجاری عنوان کرد: حضور اکبر عبدی و بازگشت علی صادقی به این سریال از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که رخ داد و امیدواریم ببیندگان با تماشای این سریال برای لحظاتی شاد و خوشحال باشند.

وی خاطر نشان کرد: این نکته را هم بگویم خالی از لطف نیست، علاوه بر ایران کشور‌های مانند انگلیس، نروژ، فرانسه و سوئد سریال را به صورت اینترنتی می‌بییند و با ارسال پیام‌های از علاقه شان به این سریال برایم می‌نویسند.

منبع: کردتودی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار