۴۰۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری در دو هفته اول آذرماه انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌ها، اصول و موازین بهداشتی به تمامی هتل‌ها، خانه مسافرها، مهمان پذیرها، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های بین راهی ابلاغ شده است که کارشناسان نظارت معاونت گردشگری استان، به شکل مستمر از این مراکز به تعداد ۴۰۰ مورد بازدید شبانه روزی انجام دادند.ارجمند افزود: در این بازدید‌ها ۵۰ مورد تذکر در دو هفته اول آذرماه همزمان ثبت شده است.

او گفت:با توجه به شرایط پیش آمده و ابطال سفر‌های درون و برون شهری، برخی از هموطنان در خصوص عملکرد تأسیسات گردشگری شکایاتی داشته اند که معاونت گردشگری استان پس از بررسی لازم به طور مستمر به رسیدگی و رفع آن‌ها می‌پردازد.

ارجمند ادامه داد:در این بازدید‌ها وضعیت سلامتی کارکنان، نحوه ارتباط و برخورد با مشتری، وضعیت کیفی انبار مواد غذایی، سالن پذیرایی و آشپزخانه، استفاده از اقلام و تجهیزات ضدعفونی و گندزدایی، سالم بودن مواد غذایی، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی و... توسط کارشناسان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و برای رفع نواقص، تذکر و اخطار‌هایی برای متصدیان واحد‌ها به ثبت می‌رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: بازدید‌های مشترک با سایر ادارات جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این واحد‌ها صورت گرفته است و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد. نظارت مستمر بر تمامی تاسیسات گردشگری و به ویژه واحد‌هایی مانند اقامتگاه‌های بوم‌گردی وجود دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص واحد متخلف، پلمب یا لغو مجوز خواهد شد.

 

انتهای پیام/ا

برچسب ها: هتل ، گردشگری ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.