همزمان با سراسر کشور نهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی و هفتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی در استان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس از برگزاری نهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی و هفتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

روح‌الله سخایی گفت: جشنواره تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابرآسیب‌های اجتماعی، با هدف دستیابی به اندوخته‌های تجربی مستند معاونین و مربیان پرورشی، مشاوران تربیتی، تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس برگزار می‌شود.

او گفت: متقاضیان می‌توانند آثار خود را روی لوح فشرده ثبت کرده و تا پایان بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره کل آموزش و پرورش فارس ارسال کنند.

سخایی یکی از اهداف از برگزاری این جشنواره را ترغیب و تشویق معاونین، مربیان پرورشی، مشاوران تربیتی، تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، معلمان و مدیران مدارس برای حضور در عرصه‌های پژوهشی تربیتی، برای ارتقای کیفیت خدمات تربیتی، مشاوره‌ای و پیشگیرانه به دانش‌آموزان عنوان کرد.

او، تجارب برتر را تدابیر، روش‌ها و ابتکاراتی دانست که از سوی همکاران آموزشی، پرورشی و اجرایی آموزشگاه، ضمن فرآیند یاددهی- یادگیری جهت ایجاد، تغییر و یا اصلاح رفتار در متربیان به کار گرفته شده که این تجارب دارای اطلاعاتی درباره نوع و هدف تجربه مذکور و نتایج و پیشنهاد‌هایی در جهت اجرای آن است.

این مقام مسئول در تشریح دیگر اهداف برگزاری این جشنواره گفت: مستندسازی و دستیابی به اندوخته‌های تجربی تمامی همکاران مدارس، مراکز پرورشی و ادارات، شناسایی، معرفی و کاربست تجارب و ابتکارات تربیتی به مدارس کشور و نظام تعلیم و تربیت، ظرفیت‌سازی برای ارتقای کیفیت خدمات ترتیبی و مشاوره‌ای براساس نظام معیار از جمله اهداف برگزاری جشنواره تجارب برتر است.

سخایی افزود: تدوین تجارب برتر تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و انتشار یافته‌های پژوهشی، یجاد و توسعه فرصت‌های مناسب برای ایده پردازی و طراحی راهکار‌های نوآورانه در زمینه امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود: هفتمین جشنواره الگو‌های برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی نیز با هدف ارتقای کمی و کیفی شیوه‌های تدریس نوین و به روز و همچنین اصلاح و تغییر نگرش شیوه‌های سنتی در تدریس و تشویق و ترغیب دبیران در استفاده از روش‌های نوین و فعال در امر تدریس برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، نفرات منتخب استانی جشنواره یاد شده این جشنواره، پایان بهمن به دبیرخانه کشوری معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار