ناظر گمرکات کردستان گفت: ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تاکنون از طریق گمرک باشماق ترانزیت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار رحمانی‌پور ناظر گمرکات کردستان با اشاره به اینکه باشماق تنها گمرک ترانزیتی کردستان است، گفت: میزان ترانزیت داخلی مبداء انجام شده در گمرک باشماق از ابتداس سال تاکنون ۳۱ هزار و ۴۷۷ تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۶۵۴ هزار دلار بوده است.

او اضافه کرد: ۲۹۳ هزار و ۴۲۱ تن کالا به ارزش ۶۲۱ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۸۸ دلار هم ترانزیت خارجی مبداء از ابتدای امسال تاکنون در این گمرک انجام شده است.

ناظر گمرکات کردستان میزان ترانزیت خارجی مقصد در گمرک باشماق را هم ۹۵۰ هزار و ۹۷ تن اعلام کرد و گفت: ارزش دلاری این میزان ترانزیت کالا یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۱۸۷ دلار بوده است.

رحمانی‌پور اظهار داشت: در مجموع ۹۵۰ هزار و ۹۷ تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون و ۸۹۴ هزار دلار طی این مدت از گمرک باشماق ترانزیت شده است.

او یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۵۳۹ تن کالا به ارزش ۹۶۴ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۶۵۸ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات کردستان افزود: طی این مدت هم میزان واردات کالا از گمرکات استان به کشور ۲۱ هزار و ۲۴۶ تن کالا به ارزش ۳۰ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۸۴ دلار بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.