برداشت بیش از ۱۹۰ کیلو گرم کلاله خشک زعفران از مزارع رابر

مدیر جهاد کشاورزی رابر با اشاره به اینکه متوسط برداشت زعفران از هر هکتار، ۳ تا ۵ کیلوگرم است، گفت: برآورد می‌شود، امسال بیش از ۱۹۰ کیلوگرم کلاله خشک زعفران از مزارع رابر برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کریم قاسمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: شهرستان رابر با توجه استعدادی که در کشت محصولات با نیاز آبی کم دارد، می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید زعفران و گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود. 

او افزود: با توجه به شرایط مطلوب شهرستان رابر، داشتن خاک مرغوب و شرایط آب و هوایی مناسب، این منطقه یکی از مناطق مستعد و دارای پتانسیل بالا برای کشت محصول زعفران  است که در حال حاضر، ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گیاه زعفران قرار دارند و کشت زعفران به طور متوسط، باعث اشتغال زایی ۸ نفر در هکتار به مدت ۲ ماه می‌شود.

قاسمی بیان کرد: چنانچه صنایع بسته بندی و فرآوری از سایر قسمت‌های این گیاه به صورت متناسب گسترش یابد، این اشتغال زایی ادامه می‌یابد.

او تصریح کرد: متوسط برداشت زعفران از هر هکتار، ۳ تا ۵ کیلوگرم  است که برآورد می‌شود، امسال بیش از ۱۹۰ کیلوگرم کلاله خشک زعفران از مزارع شهرستان رابر برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر بیان داشت: با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی، اعتبارات کشت زعفران و مشاغل خانگی و با نظارت بر توزیع پیاز مرغوب و راهنمایی و مشاوره کشاورزان، این مدیریت اقدام به ترغیب و ترویج کشت گیاهان با نیاز آبی کم در این منطقه کرده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار