معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : سد قشلاق صحنه یک ظرفیت و پتانسیل مناسب برای توسعه کشاورزی و تامین منابع آبی برای طرح‌های توسعه این شهرستان است و به افزایش رفاه و رونق اقتصادی روستا‌های منطقه کمک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد قشلاق از محل اعتبارات دولتی هزینه شده که با ارزش امروز این مبلغ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است.

او گفت : منابع مالی هزینه شده برای این سد در واقع متعلق به مردم است و نباید اجازه داد آبگیری این پروژه بیش از این به تاخیر بیافتد.

او افزود: با آبگیری این سد اراضی برخی از روستا‌های بالادست سد زیر آب می‌رود که شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه طبق روال معمول اینگونه پروژه ها، خسارت آن‌ها را طبق قانون و به شکل عادلانه به صاحبان حق پرداخت می‌کند.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: زمین مناسب برای ساخت روستای جدید توسط بنیاد مسکن جانمایی شده است و این زمین به شکل رایگان همراه با وام مسکن روستایی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: خانه‌های فعلی اغلب کاه گلی است، ولی خانه‌های جدید کاملا مقاوم و با مصالح مناسب ساخته می‌شود تا یک سرپناه مناسب در اختیار روستاییان قرار گیرد.

سالاری گفت: ثمرات و برکات توسعه‌ای و اقتصادی سد قشلاق نصیب روستاییان می‌شود و دولت در شرایط تحریم اقتصادی این هزینه‌های سنگین را تنها در راستای ایجاد رفاه و افزایش درآمد‌های روستائیان و توسعه منطقه انجام می‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.