وزارت کشور: تمامی مراحل صدور مجوز تاسیس و فعالیت احزاب طبق قانون انجام می‌شود

وزارت کشور درباره نحوه انجام مراحل صدور مجوز تاسیس و فعالیت احزاب مطالبی را مطرح کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط عمومی وزارت کشور درباره خبری که روز ۲۴ آبان ماه امسال منتشر  و طی آن درباره قانون احزاب از سوی مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطالبی درباره این قانون مطرح شده بود، تکذیبیه‌ای صادر کرد.


بیشتر بخوانید


متن این تکذیبیه به شرح زیر است:

«تمامی مراحل صدور مجوز تاسیس و فعالیت احزاب، طبق مفاد قانون احزاب صورت می‌پذیرد

۱. مراحل صدور مجوز تاسیس و پروانه فعالیت حزبی مطابق مفاد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی صورت می‌گیرد و تقاضای تاسیس حزب پایداری انقلاب اسلامی نیز مشمول فرایند مذکور است.

۲. تقاضای تاسیس با عنوان حزب مزبور در جلسه مورخ ۱۶/۱۱/۹۸ کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب طرح و کمیسیون با تقاضای تاسیس موافقت نمود و با توجه به مفاد قانون احزاب، هیات موسس می‌بایست حداکثر ظرف ۶ ماه نسبت به برگزاری مجمع عمومی تاسیس و تصویب مرامنامه و اساسنامه و انتخاب شورای مرکزی اقدام نماید و گزارش مجمع عمومی به همراه اسناد تاسیس دفاتر در یک سوم مراکز استان‌ها به دبیرخانه کمیسیون ارائه تا نسبت به طی مراحل قانونی بعدی اقدام لازم معمول گردد.

۳. لازم به ذکر است مجمع عمومی تاسیس این حزب در مورخ ۱/۸/۹۹ برگزار گردید و روند رسیدگی به تقاضای پروانه فعالیت برای متقاضیان حزب مزبور در حال سپری کردن مراحل قانونی است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار