یک بارج اقامتی و تعمیراتی به منظور پشتیبانی از تولید ایمن گاز در سکو‌های ناحیه دو میدان گازی پارس جنوبی مستقر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای نخستین بار در پارس جنوبی، یک بارج اقامتی و تعمیراتی به منظور پشتیبانی از تولید ایمن گاز در سکو‌های ناحیه دو میدان گازی پارس جنوبی مستقر می‌شود.

علیرضا عبادی با اشاره به ضرورت افزایش ایمنی تولید در پارس جنوبی، افزود: یکی از اقدام‌های مهم دراین زمینه، کاهش نفرات مستقر بر روی سکو‌های پارس جنوبی است که در هماهنگی با برنامه‌های ابلاغی مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی نفت، طرح استقرار یک بارج اقامتی و تعمیراتی، نهایی و با توجه به دریافت مجوز‌های لازم، فعالیت‌های اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: این بارج لنگری که برای پشتیبانی از امور تعمیراتی و خدماتی ۲۲ سکوی ناحیه دو پارس جنوبی به کار گرفته شده، پس از انجام مراحل آماده‌سازی، تا نیمه بهمن‌ در موقعیت ناحیه دو پارس جنوبی مستقر می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس گفت: همزمان با فعالیت‌های پیمانکار، مدیریت تولید و عملیات، زیرساخت‌های لازم را برای ورود تجهیزات تعمیراتی و مخابراتی تامین کرده و کار آماده‌سازی آن، هم‌اکنون در حال انجام است.

عبادی کیفیت این بارج را که در اختیار یک شرکت داخلی است، منحصر‌به‌فرد ارزیابی کرد و افزود: با استقرار این بارج سه هزار تنی در پارس جنوبی، کارکنان به‌جای اسکان در سکو‌های گازی، بر روی بارج اقامتی مستقر می‌شوند و بر اساس دستور کار‌های تعمیراتی، به سکو می‌روند و پس از پایان کار، به بارج باز خواهند گشت.

او، با بیان اینکه استقرار بارج اقامتی و تعمیراتی برای نخستین بار در پارس جنوبی و در ناحیه دو میدان اجرا می‌شود، عنوان کرد: با استقرار این بارج و شروع فعالیت‌ها، نتایج و برآیند کار را رصد می‌کنیم و در صورت موفقیت این طرح، برنامه به‌کارگیری بارج دیگر در ناحیه یک نیز اجرا خواهد شد.

مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس همچنین از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار طرح تعمیر و نگهداری سکو‌های دریایی ناحیه دو پارس جنوبی خبر داد و گفت: شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که سابقه ساخت و راه اندازی چندین سکوی گازی پارس جنوبی را در کارنامه دارد، در مناقصه انتخاب شد و کار خود را به زودی در این بخش از میدان آغاز می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.