مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی بصورت بلندمدت و قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : با اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی بصورت بلندمدت و قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و مابه‌التفاوت سود آن نیز توسط دولت تامین خواهد شد.

او گفت : بهترین راهکار کاهش خطر بلایای طبیعی به ویژه زلزله، بهسازی و احداث خانه‌های مقاوم و ایمن به ویژه در مناطق روستایی و توسعه نیافته است.

بالایی، کل واحد‌های احداثی روستایی از این محل را چهار هزار واحد اعلام کرد و افزود: تاکنون تسهیلات ۲ هزار و ۲۳۷ واحد به هفت بانک عامل استان ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه تاکنون هزار و ۳۱۲ پرونده تشکیل شده، افزود: هزار و ۱۴۹ پرونده هم به بانک معرفی شده و صاحبان ۶۹۳ واحد مسکونی روستایی نیز موفق به انعقاد قرارداد و پیشرفت در حد فنداسیون شده‌اند.

بالایی ادامه داد: به ۲ هزار واحد مسکونی محرومین استان هم به ازای هر واحد ۳۰ میلیون تومان و در مجموع ۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که به تناسب پیشرفت و پس از انعقاد قرارداد به حساب صاحبان آن‌ها واریز خواهد شد.

او از فرمانداران، بنیاد مسکن و بانک‌های عامل خواست در مسیر پرداخت تسهیلات تسهیل و به نحوی برنامه ریری کنند تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد بهره برداری بخش اعظم واحد‌ها باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همراهی و همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۱۰ هزار واحد تعمیری و احداثی زلرله و سیل را ستود و از مدیران و پرسنل شعب بانک‌های استان قدردانی کرد.

بالایی با اشاره به پایان دوره مشارکت تسهیلات واحد‌های تعمیری و احداثی مناطق زلرله زده از مردم استان خواست تا با بازپرداخت به موقع تسهیلات مانع از تجمیع اقساط و شمول جریمه شوند و با این کار خود به اقتصاد استان کمک کنند.

او در مورد امهال بدهی تسهیلات قبل از زلزله گفت: هرچند کماکان ملاک دوره امهال ۲ سال است و باوجود همه تلاش‌ها تاکنون هیچ مرجع قانونی در خصوص تمدید سال سوم موافقت و ابلاغ نشده است، از مردم مناطق زلزله زده می‌خواهیم با ورود به سال چهارم نسبت به بازپرداخت تسهیلات امهال شده اقدام نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.