به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جلسه تجلیل از دو دانش آموز پژوهنده برتر، ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: کارهایی که بر اساس پژوهش انجام میشود، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارند که بایستی در دستور کار همه دستگاهها به ویژه نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.
او با بیان اینکه در استان کرمان ۴۴ پژوهش سرای فعال داریم، افزود: اگر پژوهندگی معلمان و پرسشگری و پژوهشگری دانش آموزان در آموزش و پرورش نهادینه شود، میتوان به رفع موانع برای داشتن آیندهای روشنتر امیدوار بود.
اسکندری نسب تصریح کرد: در اولین جشنواره علمی- پژوهشی پژوهش سراهای کشور ۷۷۷۲ دانش آموز از استان شرکت کردند که از بین دانش آموزان کل کشور ۴۴ دانش آموز در چهار دوره تحصیلی منتخب شدند و از ۱۷ دانش آموز و ۱۰ طرح برگزیده در دوره متوسطه دوم، دانش آموزان آریا و شهریار بحرینی از شهرستان بافت با ارائه طرح "راهکاری کم هزینه جهت کاهش تبخیر آب سدها" توانستند عنوان دانش آموز پژوهشگر برتر کشور را کسب کنند.
او بیان داشت: این دانش آموزان در این طرح توانستند با استفاده از مواد بازیافتی پلاستیکی شامل پلاستیکهایی که روی آنها اعداد ۲، ۴ و ۵ درج شده است، در آزمایشی با تشتهای تبخیر، ۳۳ درصد تبخیر را کاهش دهند که استفاده از این ظرفها نسبت به نسخه خارجی (شید بال ها) کم هزینهتر و بی خطرتر برای طبیعت هستند، چون از قبل تولید شده اند، اما شید بالها باید تولید شوند.
مراسم تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر برتر کشوری در جشنواره ملی تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و فناور برگزیده در سالن شهید رجایی ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت نمادین و مجازی و همزمان در ادارات کل آموزش و پرورش کشور برگزار شد.
در این جلسه از محمد صادقی نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافت، فریبا ایران پور و محسن دهقانی مسئولان پژوهش سراهای پویندگان و شهید سپهبد سلیمانی شهرستان بافت هم تجلیل شد.
انتهای پیام/ب