فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) بیان کرد: هزینه‌های قرارگاه از طریق حساب ۲۵۰ خزانه ملی تامین می شود که سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده است.

سعید محمدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در سی یکمین سالروز تاسیس این قرارگاه امروز کشور  بیان کرد: در وضعیت سخنی به سر می بریم و فشار‌های ناجوانمردانه‌ای به کشور و مردم است، اما نتیجه این فشار‌ها باید این باشد که فرصتی برای کشور عزیزمان باشد و به سوی پیشرفت حرکت کنیم.

محمد تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان بازوی قوی دولت‌ها یاد کردند که ما همیشه آمادگی خود را برای کمک به آنان با همراهی شرکت‌های خصوصی اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: کشور آسیب پذیر است و عموما این آسیب‌ها تاثیر را بر زندگی مردم می‌گذارد که ما با تمام توان تلاش کردیم با ورود به زمینه‌های مختلف نگذاریم این فشار را مردم احساس کنند.

این مقام مسئول گفت: بیانیه گام دوم انقلاب را بعنوان سند در قرارگاه قرار دادیم ودر این چارچوب حرکت می کنیم که در سال ۹۹ هر هفته یک پروژه افتتاح کرده ایم و تا پایان دولت در تلاشیم ۳۷ پروژه دیگر را اتمام و به بهره برداری برسانیم.

محمد بیان کرد: اعتقاد داریم کشور ظرفیت‌های خوبی دارد و با وجود امکان بهره مندی از آن در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن می توانیم پیروز شویم، هزینه پروژه‌ها باعث نشد در انتظار نقدینگی بمانیم و کار‌ها را انجام دادیم و سپاه پاسداران این مهم را که باید مشکلات کشور حل شود را با تمام امکانات انجام داده است.

بیشتر بخوانید


محمد در ادامه گفت پارس جنوبی با ماموریت استخراج حدود هشتاد درصدی گاز کشور و میعانات گازی از اعماق زمین و انتقال به ستاره خلیج فارس اهمیت زیادی دارد که با تعامل با وزارت نفت، دو ماه گذشته قراردادی امضاء و برای استخراج معاینات گازی به ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه با هزینه ۴۵۰ میلیون یورویی توانستیم هم از خروج ارز جلوگیری و یک پروژه ملی دیگر را در افتخارات سازندگی قرارگاه خاتم ثبت کنیم.

وی افزود: در بخش پتروپالایشگاهی و معدنی هم با این سیاست پیش رفتیم که سعی کردیم با مشارکت‌های مردمی و جذب سرمایه از طریق بورس و روش‌های دیگر پروژه‌ها را باهدف آبادانی در دست ساخت قراردهیم.

محمد ادامه داد: برای تامین مالی پروژ‌ها یا از طریق بودجه دولتی، یا از طریق بدهی و طلب از طریق تهاتر و یا از طریق اوراق که تبدیل به نقدینگی می شود تامین می گردد و دریافت وام از بانک‌ها هم دیگر روش تامین هزینه‌های سازندگی پروژه هاست و تلاش کردیم پروژه‌ای متوقف نشود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: هزینه‌های قرارگاه از طریق حساب ۲۵۰ خزانه ملی تامین می شود که سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده، اما امسال با توجه به قطعی نشدن بودجه سال آینده هنوز بودجه ۱۴۰۰ مشخص نیست.

فرمانده قرارگاه خاتم ادامه داد: ازین بودجه ده هزار میلیاردی ۳ هزار میلیار از طریق بودجه عمرانی و ۷ هزارمیلیارد از پروژه‌هایی که برای نهاد‌ها انجام می شود تامین و یک نهاد بیرون از سپاه یعنی از دولت بر شفافیت‌های مالی را بررسی و سالانه به نهاد‌های مربوطه ارسال و نتیجه حسابرسی چاپ و به سازمان‌های اخذ مالیات ارسال می شود.

محمد گفت: تمام هزینه‌ها مالیات‌ها حق بیمه‌ها زیر نظر مجموعه‌های نظارتی انجام و تماما با شفافیت مشغول خدمت رسانی است و هیچ چیزی در این نهاد پنهانی نیست.

وی ادامه داد: قرارگاه از دولت ۴۲ هزار میلیارد مطالبه داشته که حدود سی در صد پرداخت شده که در تلاشیم تا جدای از دریافت بودجه ۱۴۰۰ بخشی از مطالبات را دریافت کنیم تا پروژه‌ها متوقف نشود.

محمد در خصوص سود‌هایی که برای قرارگاه حاصل می شود، گفت: تمامی هزینه‌ها برای محرومیت زدایی استان‌ها صرف میشود که حتی از این مبالغ سود سه درصد کسر میشود که بهتر است این هزینه برای همین محررومیت زدایی به خود قرارگاه واگذار شود تا بتوانیم این هدف را با کیفیت‌تر انجام دهیم.

سردار محمد در پایان در خصوص مانع تراشی برخی نهاد‌ها در اجرای پروژه‌ها، گفت: خوب است کمیسیون رفع موانع به ریاست وزیر اقتصاد اقداماتی کند تا مشکلاتی که مثلا سازمان محیط زیست در سیر انجام پروژه ‌ها ایجاد کرده رفع شود و بتوان شاهد آبادانی روز به روز کشور باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
ممنون بابت اطلاع رسانی
آخرین اخبار