معاون اجتماعی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی شهر کرمان گفت: یکی از قطعات کامل کننده پازل شهرک صنعتی، توجه به مسائل بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جلسه‌ای که با حضور نوذر نخعی، مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی و ارسلان اسکندری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان در محل پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی قضایی شهرک صنعتی برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه آسیب‌های متعددی در شهرک صنعتی وجود دارد و پیشگیری از حاشیه‌نشینی و آسیب‌های متناظر آن در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد، به همین منظور تاکنون جلسات متعددی در این خصوص برگزار و در نهایت تصمیم به ایجاد پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی قضایی گرفته شد.

او افزود: وجود کوره‌های آهک پزی، کودکان کار، معتادین متجاهر، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، خرید و فروش مواد مخدر و ... از جمله آسیب‌های نگران کننده این منطقه  است. 

قویدل مشکلات بهداشتی و تهدیدات بر ضد بهداشت عمومی در شهرک صنعتی را از دیگر دغدغه‌های مهم دانست و گفت: یکی از قطعات کامل کننده پازل شهرک صنعتی، توجه به مسائل بهداشتی است که امیدواریم با کمک دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت بتوانیم بخشی از این مشکلات را ساماندهی کنیم.

او با بیان اینکه گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری در این منطقه فعالیت کرده و بخشی از اطلاعات را در اختیار ما قرار دادند که منجر به برنامه‌ریزی در ابعاد مختلف در این چرخه شده است، بیان کرد: پیگیری رفع مشکلات انشعابات غیر مجاز برق، آب آشامیدنی غیر سالم و مشکلات مربوط به زیرساخت‌های عمرانی در دست اقدام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه هدف پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی، قضایی یکپارچه سازی خدمات و اقدامات در شهرک صنعتی  هست و این پایگاه در هر زمان، آماده همکاری با سازمان‌ها و دستگاه‌ها  است، تصریح کرد: احداث مرکز آموزشی در شهرک صنعتی در حال پیگیری است و با پیگیری‌های رییس کل دادگستری استان قرار است به زودی در این منطقه مرکز آموزشی احداث شود.

او با بیان اینکه چنانچه برای انتقال کوره‌های آهک پزی اقدام نشود، نسبت به پلمب آن‌ها اقدام خواهد شد، گفت: با کمک شهرداری به زودی نخاله‌های ساختمانی جمع‌آوری و یکسری اقدامات سلبی و جایگزینی در منطقه انجام می‌شود.

قویدل با تاکید بر اهمیت مسائل و امکانات آموزشی و بهداشتی در شهرک صنعتی بیان کرد: در آینده نزدیک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان کرمان همکاری‌های بیشتری در قالب طرح‌های مشترک انجام خواهد شد.

 در این نشست نوذر نخعی، مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در مناطق حاشیه نشین، فقر آسیب‌های اجتماعی را تقویت می‌کند و اصل تقابل به دلیل تضاد‌هایی که در اثر نبود امکانات ایجاد شده، قابل مشاهده است.

او با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مرکز بهداشت می‌توانند برای راه اندازی داروخانه در شهرک صنعتی اقدام کنند، افزود: بعد از ۱۰ سال، مصوبه ایجاد داروخانه از کمیسیون ماده ۲۰ گرفته شده است که می‌توان در این خصوص اقدام کرد.

نخعی با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله بهداشت روان گفت: اهالی شهرک صنعتی نیز می‌توانند از مباحث سلامت و بهداشت روان برخوردار شوند، همچنین امیدواریم بعد از کنترل بیماری کرونا بتوانیم از خدمات دندانپزشکی نیز در سطح وسیع تری از شهرک استفاده کنیم.

 ارسلان اسکندری، رییس مرکز بهداشت کرمان نیز با اشاره به اینکه پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در کرمان از خدمات رایگان دندانپزشکی برخوردار شده اند، گفت: در حال حاضر دو یونیت دندانپزشکی در شهرک صنعتی مستقر و در حال خدمت رسانی هستند که قرار است این یونیت‌ها، بعد از کاهش شیوع بیماری کوید ۱۹ فعال‌تر شوند.

او افزود: پارسال با کمک سپاه ۳۸۰ سرویس بهداشتی در شهرک پدر و الله آباد ساخته شد و این آمادگی برای ساخت سرویس بهداشتی در شهرک صنعتی نیز وجود دارد.

اسکندری بیان کرد: در زمینه آموزش سلامت در شهرک صنعتی، ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد، ضمن اینکه می‌توان از پتانسیل پزشکان در زمینه کمک‌های تحصیلی و غیرتحصیلی در این منطقه استفاده کرد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار