فرمانده انتظامی فارس از آمادگی برای اجرای طرح ترافیک زمستانی با استفاده از پهپادهای با سرعت پروازی بالا خبر داد و گفت: پهپادها آزمایش و جاده‌ها کنترل شده که نتیجه خوبی هم گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام‌بخش حبیبی در مراسم افتتاحیه طرح انتظامی – ترافیکی ویژه زمستان ۹۹، اظهار داشت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا آرامش، آسایش و امنیت را برای مردم فراهم سازیم.

او ادامه داد: طرح انتظامی – ترافیکی ویژه زمستان ۹۹ با مشارکت دستگاه‌های مربوطه از جمله راهداری، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و ... و با محوریت پلیس از امروز ۲۳ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: امیدواریم با اجرای این طرح همانند سال‌های گذشته شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم و پس از آن گزارش‌های خوبی را به مردم ارائه دهیم.

سردار حبیبی با تأکید بر اینکه اقدامات دستگا‌های خدمت رسان باید با همراهی و همکاری مردم همراه شود، افزود: در این خصوص نیازمند مشارکت و تعامل و همکاری مردم با خدمت گزاران خود هستیم.

او با اشاره به اینکه نیروی انتظامی همه توان خود را برای اجرای این طرح به کار گرفته است، گفت: در طرح زمستانه سال جاری، از پهباد‌ها و بالگرد‌ها برای کمک به تردد و کنترل وضعیت جاده‌ها استفاده خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: همچنین در اجرای این طرح، روزانه ۸۰ گشت پلیس راه و راهور در جاده‌ها حضور دارند و تردد‌های جاده‌ای را کنترل می‌کنند.

سردار حبیبی در پایان از تمامی نهاد‌های دخیل در اجرای طرح زمستانه پلیس تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم در نتیجه اجرای این طرح شاهد کمترین تلفات و حوادث رانندگی در سطح جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی باشیم.

شناسایی نقاط حادثه خیز ۸۰ درصد از راه‌های فارس

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از پیمایش و شناسایی نقاط حادثه خیز ۸۰ درصد راه‌های استان طی ۲ روز گذشته خبر داد.

محمودرضا رضایی کوچی با بیان اینکه این طرح ۲ وجه دارد، یکی از جنبه‌های مهم آن را ارتباط داشتن با ایمنی و سلامت و کمک به ایجاد حسی خوب در شهروندان دانست.

او افزود: وجه دوم هم مربوط به عناصر عمل کننده حمل و نقل است که می‌خواهند حس‌خوب را به مردم انتقال دهند. آن‌ها در شمار کسانی قرار دارند که در این مملکت گمنامند و نام و نشانی ندارند، اما به فکر رفاه و امنیت مردم هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که ویژگی‌های خاصی دارد و شاید به گزاف نباشد که بگوییم برای رفع مشکلات آن باید بیش از سایر استان‌ها تلاش کرد.

رضایی با تاکید براینکه فارس استان نخست کشور در گستردگی طول راه‌هاست به همین دلیل عوامل راهداری باید مداخله جدی‌تری داشته باشند، گفت: سال گذشته ۴۰۰ میلیون تردد توسط سیستم‌های ثبت کننده در جاده‌های فارس، ثبت شده است.

او با یادآوری اینکه فارس کریدور اتصال شمال به جنوب و شرق و غرب کشور محسوب می‌شود، افزود: فارس در تولید محصولات کشاورزی، تولیدات صنعتی و آثار تاریخی دارای رتبه‌های اول است و این بدین معناست که باید داشته‌ها را تقویت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: در طول سال تلاش راهداری مستمر بوده و امروز به طور نمادین تلاش خود را به عرصه عمومی ارائه می‌دهد. واقعیت این است که در طول سال اتفاقات منفی در جاده‌ها می‌افتد.

رضایی با اشاره به بررسی‌های انجام شده از عوامل کنترل کننده ترافیکی در جاده‌های فارس، از عوامل راهداری به عنوان فرشته نجات یاد کرد و گفت: با توجه به خروجی تراکم در جاده‌ها در سال‌های گذشته، تلاش شده تا در سال ۹۹ بهتر ورود کنیم تا تلفات انسانی را به حداقل برسانیم.

در پایان این مراسم، رژه خودرو‌های پلیس و سایر ارگان‌های دخیل در طرح زمستانه با نظم خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.