ورود پهپادهای سمپاش به حوزه کشاورزی لامرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد، گفت: پهپادهای سمپاش به حوزه کشاورزی شهر لامرد وارد می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد صادق فانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد،گفت: با پیشرفت علوم و فنون، هر روز شاهد ورود مکانیزاسیون به روز در کارها و حرفه‌های مختلف هستیم و بخش کشاورزی نیز از این قائده مستثنی نیست.

او، بیان کرد: در سال های گذشته کشاورزی شهرستان لامرد با وجود ارائه علوم و فنون و آموزش‌های به روز به کشاورزان پیشرو و دارای فن و اندیشه گسترش یافته و شاهد ورود ادوات جدید کشاورزی در شهر لامرد هستیم.

فانی، تصریح کرد: در همین زمینه با وجود استفاده از پهپادها در امور کشاورزی، یک دوره آموزشی استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع کشاورزی با حضور کارشناسان و کشاورزان بخش مرکزی لامرد برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد، ادامه داد: تجهیزات و ادوات به روز کشاورزی علاوه بر افزایش تولید محصول، دارای مزایای زیادی است که می‌طلبد به سمت و سوی نوین سازی کشاورزی قدم مؤثر برداشته شود.

او،  افزود: مزایای استفاده از پهپاد در امر سمپاشی و کود پاشی در مزارع را مواردی از جمله جلوگیری از لهیدگی خاک اراضی کشاورزی و  وارد نشدن خسارت به محصول با ادوات و تراکتورهای سنگین، سلامت کشاورز با توجه به دخالت نکردن نیروی انسانی، یکنواختی پاشش سم و کود و انجام کار براساس توصیه‌های کارشناسی است.

فانی، اضافه کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان لامرد در کنار کشاورزان فهیم لامردی تلاش می کنند پا به پای پیشرفت صنعت در لامرد، کشاورزی نیز گسترش یابد تا نیاز غذایی جامعه صنعتی تامین شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار