برگزاری دومین همایش بین‌المللی مدرسه ایرانی، معماری ایرانی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت:دومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی، معماری ایرانی» در کشور اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدحسین مرادی,مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان  با اشاره برگزاری نهمین همایش و نمایشگاه ملی و دومین همایش بین المللی "مدرسه ایرانی، معماری ایرانی" در کشور اظهار کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای اجرای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری و ابلاغیه ریاست جمهوری در نظر دارد با همکاری جمعی از صاحب‎‎نظران در عرصه معماری کشور، همچون سال‌های گذشته نسبت به برگزاری نهمین همایش و نمایشگاه ملی و دومین همایش بین‌المللی "مدرسه ایرانی معماری ایرانی" اقدام کند.

او افزود: این همایش در تراز سند برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، با اولویت مدیریت سبز در فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به اینکه این همایش اسفند ماه سال جاری و با هدف دستیابی به مدارس با هویت، مزین به ارزش‎ها و اصالت‎های جامعه اسلامی برگزار خواهد شد گفت: از معماران مجرب، استادان، دانشجویان و دانش‎آموزان علاقمند،دعوت به عمل می‌آید تا عکس‌‎ها و طراحی‎‌های خود را به منظور ارائه در همایش و نمایشگاه و شرکت در مسابقه ارسال کنند.

مرادی با بیان اینکه سطوح مختلف مسابقه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات تابعه، مهندسین مشاور و بخش آزاد و نیز دانشجویان معماری داخل و خارج از کشور هستند افزود: در بخش طراحی، طراحی فضاهای آموزشی مطابق با جدول ارائه شده مد نظر است.

او با تاکید به اینکه در بخش طرح‎های اجرا شده، ارائه تصاویر و پوستر از روند اجرای مدرسه در فضاهای آموزشی دولتی و غیر دولتی ساخته شده مورد توجه است افزود: در بخش عکاسی، ارائه عکس از فضاهای مختلف مدارس موجود با دید انتقادی، نگاه مثبت یا منفی نسبت به معماری و فضاهای مدرسه حائز اهمیت است.

مدیرکلنوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان مراجعه ‌کنند.

انتهای پیام/غ

منبع فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.