جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از قرمز شدن شرایط کرونایی در استان ورود خودرو با پلاک غیر بومی ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گفت: با دستور استاندار محدودیت‌ها ادامه دارد و ورود هر گونه خودرو با پلاک غیر بومی به داخل شهر‌های استان ممنوع است.

وی اظهارداشت: منع تردد خودرو از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح همچنان تا شب یلدا ادامه دارد.

حبیبی اضافه کرد: ۵۰ درصد از مشکلات در ابتلای بیماری به کرونا مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است که اگر آن را کنترل کنیم وضعیت بهبود می‌یابد.

وی اضافه کرد: با کمک رسانه‌های گروهی باید کاری کنیم تا مردم هر گونه تجمع و دورهمی را جدی بگیرند و از آلوده کردن خانواده‌ها جدی پیشگیری کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گفت: بیشترین کانون‌های شیوع و بیماری در استان قزوین؛ خانه سالمندان، پادگانها، زندان‌ها و مراکز معلولان است و باید در این مراکز مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد تا آلودگی بیشتر نشود.

حبیبی گفت: برخی افراد علیرغم هشدار‌ها همچنان درصدد برگزاری مراسم جشن عروسی هستند لذا از دهیاران و بخشداران و فرمانداران انتظار داریم مراقبت‌ها را بیشتر کنند تا هیچ جشنی برگزار نشود.

وی بیان کرد: برگزاری هر گونه مراسم جشن عروسی جرم تلقی می‌شود و دادستان‌ها با آن برخورد خواهند کرد.

طرح شهید سلیمانی باید حمایت شود

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد:طرح شهید سلیمانی روند اجرایی خوبی دارد و باید مورد حمایت جدی قرار گیرد تا زمان ریشه کنی ویروس ادامه پیدا کند و موفقیت آن موجب شده ورودی بیمار به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

وی گفت: هر چند رویکرد دولت حمایت از تولید بوده و اجازه نداده فعالیت کارخانه‌ها متوقف شود، اما ابتلای بیش از ۱۷.۵ درصد بیماران کرونا در محیط‌های کارگری نشان می‌دهد باید مراقبت و نظارت بیشتری در این مکان‌ها صورت گیرد.

حبیبی اظهارداشت: در جلسه آینده قرارگاه عملیاتی کرونا در مورد رستوران ها، آموزشگاه‌ها و نمایشگاه بین المللی تصمیم گیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار