معرفی هیئت انتخاب آثار جشنواره تئاتر استانی در فارس

هیئت انتخاب آثار سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی در فارس معرفی شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کاظم روزیطلب دبیر جشنواره تئاتر استانی فارس،گفت: با توجه به همه گیری کرونا و وضعیت قرمز در اکثر کشور از جمله استان فارس بازبینی و انتخاب آثار سی و یکمین جشنواره  تئاتر استانی به صورت مجازی انجام می شود.

 او، با اشاره به اینکه ۳۴ اثر از شهرستان‌های مختلف فارس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، بیان کرد: جشنواره  تئاتر استانی امسال با شعار سلامت هنرمندان و اهالی تئاتر از ابتدای آذر برنامه ریزی  و به دلیل تعطیلی دو هفته‌ای روند بازبینی از ۲۲ آذر و با حضور هیئت ۷ نفره متشکل از هنرمندان فعال تئاتر فارس از ۲۲ آذر آغاز شد.

روزیطلب، تصریح کرد: استان فارس به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تئاتر کشور با ۳۷ شهرستان هنرپرور و هنردوست سرشار از حضور هنرمندان فروتن و فعال بسیاری است که انتخاب ۷ نفر از بین این هنرمندان کار دشواری بود.

دبیر جشنواره تئاتر استانی فارس، در خصوص چگونگی انتخاب هیئت انتخاب آثار ادامه داد: پس از تهیه فهرستی متشکل از بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان فعال تئاتر استان با گرایش‌های مختلف و همچنین دارا بودن سابقه فعالیت مستمر ۱۰ ساله و دارا بودن سابقه حرفه‌ای و اخلاقی هنری و تمرکز زدایی، با نظرسنجی از هنرمندان پیشکسوت و با سابقه استان آنان برای حضور در هیئت بازبینی انتخاب شدند.

او، افزود: ترکیب هیئت انتخاب آثار با حضور هنرمندانی از سراسر استان فارس و  حضور بانوان توانمند تئاتر یکی از نکات مثبت این جشنواره است.

 دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر استان فارس، اضافه کرد: انتخاب آثار بر اساس کیفیت اصلی ترین هدف این هیئت است.

روزیطلب، به معرفی هیئت انتخاب آثار پرداخت و اظهار کرد: هیئت انتخاب آثار سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی فارس به ترتیب حروف الفبا شامل بصیرت اکبری (مرودشت)، بازیگر و کارگردان، فخری امامی (شیراز) بازیگر، مجتبی حسینی قیری (قیروکارزین)، نویسنده و کارگردان، جمشید طاهریان (لار) کارگردان و بازیگر، سیامک کمالی سروستانی (شیراز)، نویسنده، کارگردان و بازیگر، منوچهرمحسنی (فسا) نویسنده و بازیگر و کارگردان و مهری منصوری (شیراز)، کارگردان و بازیگرانی هستند که به عنوان هیئت انتخاب آثار سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی انتخاب شده اند.

او، گفت: نوید جعفری کارگردان و بازیگر تئاتر نیز به عنوان ناظر هیأت بازبینی و داوری انتخاب شد.

روزیطلب، بیان کرد: با توجه به شرایط همه گیری کرونا و وضعیت نگران کننده جامعه برگزاری جشنواره تئاتر استانی انتظار می رود برای فعالیت جمعی هنرمندان تئاتر و روشن نگاه داشتن چراغ صحنه در فارس گامی بردارد.

 سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی فارس از سوی انجمن هنرهای نمایشی فارس و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به دلیل شیوع ویروس کرونا و با شعار حفظ سلامت هنرمندان امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار