دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از شناسایی و دستگیری حدود ۱۰۰ نفر از مخلان امنیت در این شهرستان در عملیات‌های ضربتی توسط دستگاه‌های امنیتی و انتظامی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی شمس‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پس از اقدام ناجوانمردانه عده‌ای از افراد شرور و سارق در زاهدان که منجر به فوت یک جوان ورزشکار شد دستور ویژه‌ای برای بررسی سریع موضوع صادر شد.

او  افزود: در همین راستا با اقدام فوری و ورود جدی اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران قریب به ۱۰۰ نفر از کسانی که سابقه شرارت و بر هم زدن نظم عمومی را در پرونده داشتند طی عملیات‌های ضربتی شناسایی و تحویل مراجع قانونی شدند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: این افراد پس از دستگیری در اعترافات خود به اقدامات بر هم زننده نظم عمومی و سرقت اعتراف کردند که مراحل قضایی پرونده‌های آنان به قید فوریت در دست اقدام و اجراست.

او  تاکید کرد: همان طور که در ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامی ذکر شده محاربه عبارتست از کشیدن سلاح به قصد جان، مال و یا ناموس مردم و ارعاب آنها به نحوی که موجب ناامنی در محیط شود که عمل ارتکابی این متخلفان نیز مصداق بارز همین ماده است.

شمس آبادی ادامه داد: با توجه به نوع مجازاتی که قانون گذار تعیین کرده، دستگاه قضایی نیز حداکثر مجازات را برای این نوع متهمان تعیین خواهد کرد.

او  تصریح کرد: با تعاملی که با پلیس صورت گرفته، کمیت و کیفیت گشت‌های پلیس نیز در سطح شهر افزایش یافته که هدف آنها شناسایی و دستگیری سارقان به عنف و اراذل و اوباش مخل امنیت مردم است و قصد داریم تا با بازگشت آرامش روانی به جامعه، نسبت به ناامن کردن کانونهای شرارت و پاکسازی این اماکن اقدام کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تاکید کرد: در عملیات‌های انجام شده ضمن دستگیری این افراد، تعداد ۱۶ قبضه سلاح گرم، ۱۴۲ عدد انواع فشنگ جنگی و شکاری، ۲۰ تیغه سلاح سرد، ۲۱ کیلوگرم ماده مخدر شیشه و یک کیلوگرم تریاک نیز از متهمان کشف و ضبط شد.

او با تاکید بر لزوم تسریع در روند پیگیری و به نتیجه رسیدن چنین پرونده‌هایی افزود: شعبه ششم این دادسرا نیز به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اراذل و اوباش تعیین شده و این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که دستگاه قضا بدون اغماض و با اشد مجازات با متهمان این پرونده‌ها برخورد خواهد کرد.

شمس آبادی ضمن تسلیت به خانواده مرحوم قیاسی و جامعه ورزش و مردم سیستان و بلوچستان بیان کرد: دستگاه قضا هرگز در چنین مواردی مماشات نخواهد داشت و امیدواریم که با سلسله اقدامات صورت گرفته هر چه سریعتر عوامل این حادثه نیز دستگیر و به سزای اعمال خود برسند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
درود بر شما، خواهش میکنم پس از بررسی پرونده های متهمین در صورت اثبات ارتکاب جرام شون، اونها رو به اشد مجازات برسونید
بی وجدانهای از خدا بی خبری که راحت در سطح شهر گروگانگیری و سرقت و چاقو کشی میکنن و باعث ایجاد رعب و وحشت میشن و به هیچکسی هم رحم نکردن و نمیکنن چون شغل شون شده سرقت به عنف. باید باهشون مجازات متناسب با رفتارشون در نظر گرفته بشه تا به سزای اعمال ننگین شون برسن