سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بودجه ارائه شده برای تولید واکسن داخلی کرونا اصلاً قابل قیاس با بودجه واردات واکسن خارجی نیست.

زهرا شیخی مبارکه سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح جلسه امروز کمیسیون خود از بررسی شرایط تولید واکسن کرونا با حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان غذا و دارو و سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: گزارش‌های قابل تأملی نشان می‌دهد که احتمال تعارض منافع و تضاد‌هایی در زمینه داوری روند تولید واکسن کووید ۱۹ وجود دارد.

شیخی مبارکه با بیان اینکه دکتر مسعودی مشاور کمیسیون بهداشت و درمان گزارشی را از روند بررسی تولید واکسن کرونا ارائه کرد، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های سازمان غذا و دارو مشخص شده است شرکت‌های دولتی و خصوصی به عنوان تولید کنندگان داخلی و ارائه دهندگان طرح واکسن در بروکراسی‌های اداری به مشکلاتی بر خورده‌اند. مانند موسسه رازی که در مرداد ماه طرح خود را ارائه کرده است، اما متأسفانه در این بروکراسی‌ها به نظر می‌رسد داورانی زمان بررسی‌های لازم را عقب انداخته‌اند.


بیشتر بخوانید


او تأکید کرد: گزارش یاد شده به اظهارات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس صحه گذاشت تا نشان دهد که اگر دقت عمل و تعامل برخی نمایندگان مجلس در زمینه واردات واکسن خارجی نبود، شاید امروز در نشست مذکور به این نتایج نمی‌رسیدیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: تمام متخصصان و نمایندگان پارلمان بر توجه به واکسن داخلی و تولید داخل تأکید دارند تا بر مبنای آن، شرایط بودجه‌ای دانشمندان ایرانی فراهم شود.

شیخی مبارکه یادآور شد: واردات واکسن از خارج کشور، اما و اگر‌های بسیاری دارد و مردم ایران از ما انتظار دارند به مسئله با وسواس نگاه کنیم؛ زیرا راهبرد بهداشتی و درمانی کشور‌های اروپایی و آمریکا نشان می‌دهد باید تأمل کرد، خیلی وقت‌ها این راهبرد‌ها با شکست مواجه شده است و همین کافیست که نگاه به داخل را تقویت کنیم و در این شرایط بر توان داخلی و راهبرد‌های بهداشتی درمانی بومی تکیه داشته باشیم.

او گفت: در نشست امروز گلایه‌های دانشمندان ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان شد که بخشی از آن گلایه‌ها به میزان بودجه مورد نیاز برای تولید واکسن داخلی و ارائه هر چه سریع‌تر آن به بازار ارتباط دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: بودجه ارائه شده برای تولید واکسن داخلی کرونا اصلاً قابل قیاس با بودجه واردات واکسن خارجی نیست و انتظار می‌رود با توجه به یک میلیارد یوروی برداشت شده از صندوق ذخیره ارزی برای موضوع کرونا، بخشی از بودجه به این مسئله اختصاص پیدا کند تا زودتر مشکلات مردم رفع شود.

شیخی مبارکه در پایان از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نمایندگان پارلمان قول داد که «پای منافع ملت ایستاده‌اند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مخلصیان
۲۲:۴۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
به مردم توصیه میکنم از این واکسن وارداتی دکتر نمکی استفاده نکنند و به طب سنتی مراجعه کنند قطعا خوب خواهد شد حتی اگر کرونا بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
خب از سلامتی ملت مهمترم مگه هس ?? چرا بودجه در اختیار دانشمندان نمیذارن وقتی توان خرید واکسن خارجی رو ندارین
آخرین اخبار