احسان جانمی، کارگردان نمایش «بیداری به وقت خون» درباره موضوع، هدف، طراحی صحنه و لباس و تجربه اجرا گفت.

 

احسان جانمی، نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «بیداری به وقت خون » در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش گفت: موضوع این نمایش مربوط به سال ۱۳۱۸ در اصفهان است؛ داستان این نمایش روایت گر زمانی است اصفهان درگیر جنگ جهانی اول و دوم بود. در این دوران قحطی و خشکسالی از یک سو و ظلم اطرافیان ظل السلطان از سوی دیگر بیداد می‌کرد.

جانمی در خصوص طراحی صحنه نمایش «بیداری به وقت خون» اظهار کرد: در این نمایش سبک اجرایی تئاتریکال رعایت شده است. با همکارانم تلاش کردیم، پوشش مردم آن زمان را به خوبی در طراحی لباس مد نظر قرار دهیم. البته شیوه طراحی و اجرای صحنه نمایش ما مبتنی بر شیوه تاریخی و کلاسیک نیست.

وی درباره حمایت از هنرمندان در دوران کرونا بیان کرد: با وجود وعده‌های دولت پس از ده ماه تعطیلی هیچ حمایتی صورت نگرفته است. بچه‌های تئاتر مظلوم‌ترین صنف هستند. البته لطف برگزار کنندگان جشنواره تئاتر مقاومت را دیدیم و با شیوه جدید آنان که همان فیلم تئاتر است خود را تطابق دادیم. گرچه تئاتر هنری زنده است، اما فیلم برداری از تئاتر برایم تجربه‌ای عجیب، جدید و جالب بود.

او درباره هدف از اجرای این نمایش گفت: هدف ما در این نمایش، نشان دادن روحیه مقاومت در ملت ایران در طول تاریخ بود.

مقاومت مردم ایران در سراسر تاریخ این سرزمین وجود داشته است

جانمی در خصوص انتخاب بازیگران نمایش «بیداری به وقت خون» اظهار کرد: در این نمایش از بازیگران تئاتر اصفهان که سابقه خوبی داشتند استفاده کردم. همچنین از ۷ نوازنده برای نوازندگی ساز‌های ایرانی نظیر، عود، کمانچه، تنبک، ضرب، نی و ... استفاده شده است. آهنگساز محمد نادری است.

وی افزود: رسول هنرمند، رادنوش مقدم، امین پناهی و حسین  نصر اصفهانی از بازیگران این نمایش هستند. عوامل این اثر سیزده نفر هستند که سابقه آنان در تئاتر از یک تا ۴۵ سال است.

گفتنی است نمایش «بیداری به وقت خون» در بخش صحنه‌ای تئاتر مقاومت شرکت دارد و روز ۲۸ آذر از ساعت ۱۲ تا ۲۴ پخش می‌شود. قیمت بلیت این نمایش فقط پنج هزار تومان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار