معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: ٣١ دستاورد جدید در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری به صورت مجازی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کوکب موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری گفت: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی امسال به دلیل شرایط کرونایی، از ۲۵ تا ۲۹ آذرماه به صورت مجازی و با محوریت پیشگیری و مقابله با کرونا برگزار می‌شود.
 
او با بیان اینکه دانش ما باید به ثروت و در گام بعد به اقتدار کشور تبدیل شود، افزود: برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی فرصت مناسبی است تا ابتکار تازه در حوزه پژوهش داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی، توسعه پژوهش به سطح شهر با استفاده از تبلیغات را از جمله این ابتکار‌ها دانست و ادامه داد:  مقابله با تحریم و پیشگیری و مقابله با کرونا دو رویکرد مهم این دوره است.

موسوی همچنین از رونمایی ٣١ مورد از دستاورد‌های جدید در نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: در این دوره ما به پژوهش‌های دانش آموزی و دانشجویی توجه خاصی داشتیم.

او تعداد شرکت‌های دانش بنیان عضو پارک علم و فناوری و مراکز رشد را ٩۵ مورد عنوان و تصریح کرد: ٣٠٢ مورد درخواست برای عضویت در پارک برای ما ارسال شده است و در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

محمدمهدی مؤمنی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست به نقش رسانه‌ها در توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش اشاره کرد و گفت: عنصر کلیدی ما فراپژوهش و شعار پژوهش این است که بدون پژوهش تصمیم نگیریم.

او با بیان این که آموزش ذهن را پر می‌کند و پژوهش ذهن را توسعه می‌دهد، افزود: چگونگی تبدیل دانایی به دارایی از جمله دغدغه‌های کشور‌های جهان است.

نمایش دستاوردها، تالار‌ها و پنل‌های گفتگو، وبینار‌ها و رونمایی‌ها از جمله بخش‌های مختلف این نمایشگاه با شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" است.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.