معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : رسانه‌ها با افزایش تولید محتوا و تیتر‌های مثبت از ظرفیت‌ها و داشته‌های استان می توانند پیشبرنده روند جذب سرمایه‌ها به کرمانشاه باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در زمینه نقش رسانه‌ها در ارائه چهره استان در کشور، جذب سرمایه گذاری و کمک به اشتغال پایدار گفت : توسعه امری وارداتی نیست و به روندی خودجوش و درونی تعبیر شده است به این معنا که هر چه ثروت اقتصادی، توان تکنولوژیکی و عرصه‌های تولید وجود داشته باشد، اما اراده و میل انسانی همراه آن نباشد به جایی نخواهدرسید.

او گفت : استان کرمانشاه با برخورداری از ظرفیت‌های جغرافیایی، منابع آبی، سابقه تاریخی و فرهنگی، تنوع جمعیت و استعداد‌ها همچنین موقعیت سیاسی و استراتژیکی، با جایگاهی که می‌توانست باشد فاصله دارد که در آن نقش آموزش و فرهنگ بسیار قابل توجه است.

خوش اقبال افزود : رسانه‌ها به عنوان آموزشگاه‌های فرهنگ عمومی بسیار می‌توانند در تغییر نگرشها، اصلاح نگاه‌ها و فرهنگ‌های بازدارنده از توسعه موثر باشند و جامعه را هدایت کنندبه همین اندازه رسانه باید مطالبه گری هوشمندانه، عالمانه و دلسوزانه در استان داشته باشد.

معاون استاندار کرمانشاه افزود : یکی از مصادیق این مطالبه گری هوشمندانه پرداختن به فرصت‌ها و ظرفیت‌های مثبت استان و تبلیغ آن در عرصه کشور است متاسفانه یکی از مشکلات استان کرمانشاه، پردازش و پوشش اخبار منفی است که نوعی خودگزی و تبلیغ منفی بحساب می‌آید، هراستانی برای رشد و توسعه نیازمند ورود سرمایه است و سرمایه نسبت به اخبار بسیار حساس است چرا که در پی حفظ منافع خودش است.

او ادامه داد : هیچ سرمایه گذاری در استانی که دائما در آن اخبار منفی به شکلی کاریکاتوری پرداخته شود احساس امنیت اقتصادی و روانی نخواهد کرد و در این حوزه باید بیشتر تمرکز شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : این رسانه‌ها هستند که با افزایش تولید محتوا و تیتر‌های مثبت از ظرفیت‌ها و داشته‌های استان می‌توانندپیشبرنده روند جذب سرمایه‌ها به استان باشند ضمن آنکه دریچه نقد و نظر رسانه‌ها نعمت و فرصتی برای مدیران ما بشمار می‌آید نقد رسانه هر چه عالمانه، کارشناسانه و البته منصفانه باشد بیشتر می‌تواند در دایره تصمیم گیری‌ها راه پیدا کند.

او ادامه داد : هر چه که نقد و انتقاد کارشناسانه معایب و ضعف‌ها را بر طرف می‌کند در آنسو تخریب و سیاه نمایی اشتغال و سرمایه گذاری در استان را کاهش می دهد و یکی از تاکیدات ما از ابتدای مسئولیت در استان، لزوم پاسخگویی مدیران در مورد مسائل و حوادث مجموعه‌ها بوده است نباید در بیان خدمات نظام و دولت لکنت زبان داشته باشیم.

خوش اقبال افزود : برخی مدیران حتی هنگام حوادث و اتفاقاتی که به حوزه آن‌ها مرتبط است پاسخگویی به موقع و مناسبی ندارند و در نتیجه فضا برای میدان داری کانال‌های مجازی و شایعات و ابهامات فراهم می‌شود لذا مدیر در حوادث باید با محاسبه و قدرت روابط عمومی خود وسط میدان باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.