رییس هیات ورزش های همگانی استان سمنان گفت: زیرساخت های موجود در شاهرود می تواند این شهر را به عنوان یکی از شهرهای فعال ایران در این رشته نامزد کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، همت هادیان رییس هیات وررش های همگانی استان سمنان در نشست شورای ورزش های همگانی شهرستان شاهرود با اشاره به قابلیت اجرای طرح شفا در همه شهرها، گفت: شهر فعال طرحی جهانی است که ابتدا برای کلان شهرها و سپس مراکز استان ها اجرا شد و اکنون محدودیتی برای اجرا در هیچ شهری ندارد.

او هدف از اجرای این طرح را بسترسازی در راستای افزایش فعالیت بدنی مردم عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۱ شهر ایران از جمله سمنان نامزد شهر فعال شدند و شاهرود نیز می تواند در یکی از زمینه ها مانند شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار بازی، شهر دوستدار پیاده روی، شهر دوستدار دوچرخه و یا موضوعات دیگر برند باشد.

رییس هیات ورزش های همگانی استان سمنان با بیان اینکه این کار با محوریت شهرداری ها انجام می شود، اضافه کرد: در این طرح پژوهشی شهرداری ها نامزد می شوند و شهرداری شاهرود نیز می تواند آمادگی خود را به صورت مکتوب به هیات ورزش های همگانی استان اعلام کند تا پس از هماهنگی با فدراسیون با برگزاری نخستین نشست برای امضای تفاهم نامه نیز اقدام شود.

همت هادیان همچنین با تأکید بر ضرورت پرداختن به ورزش همگانی به ویژه در دوران کرونا، ابراز کرد: حدود پنج درصد از جمعیت استان سمنان در حوزه ورزش قهرمانی فعالیت می کنند و باید برای ۹۵ درصد دیگر برنامه در حوزه ورزش همگانی وجود داشته باشد.

او کم تحرکی، اضافه وزن و چاقی و افسردگی را از نگرانی های قرنطینه در دوران کرونا برشمردو گفت: در دوران کرونا محدودیت هایی ایجاد شد ولی ورزش نباید تعطیل شود چرا که ابتلا به کووید در ارتباط مستقیم با دستگاه ایمنی است و ایمنی نیز با ورزش تقویت می شود.

هادیان با اشاره به تلاش برای تشویق مردم برای ورزش در هر مکان و در هر فرصت، یادآور شد: در سال جاری پویش های مختلفی در زمینه آگاهی بخشی به مردم به راه افتاد که در این راستا سمنان به عنوان یکی از ۱۰ استان برتر کشور شناخته شد.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.