سطح اشغال ۵ درصدی هتل‌های فارس

رئیس جامعه هتلداران فارس گفت: با اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونایی در بخش ترددها، اکنون سطح اشغال هتل‌های استان به ۵ درصد رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن سیادتان ضمن تاکید براینکه شیوع بیماری کووید ۱۹ منجر به وارد شدن خسارت‌های سنگینی به صنعت گردشگری خصوصا در زمینه اماکن اقامتی و به‌ویژه هتل‌ها شده است، گفت: بعد از شیوع این بیماری، پذیرش میهمان خارجی در هتل‌های فارس صفر شده است.

او خواستار لغو یکسان سازی نرخ هتل‌ها و دو نرخه شدن پذیرش در هتل‌ها به ریال و دلار شد و گفت: در شرایط فعلی تک نرخه بودن، ظلم به هتل‌هاست.

رئیس جامعه هتلداران فارس تاکید کرد: وزارت میراث فرهنگی برای پساکرونا و پذیرش خارجی‌ها به دو نرخ، برنامه‌ریزی کند.

سیادتان همچنین با بیان اینکه ۶۰ درصد از هتل‌های فارس فعال است، گفت: تعدیل نیرو در مجموعه هتل‌های استان بسیار کم بوده، چون نیروهای تخصصی در حرفه هتلداری اندک است و امکان استخدام دوباره زمان‌بر خواهد بود.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه، نیروهای مورد نیاز صنعت هتلداری، افرادی آموزش دیده و دارای مهارت و تخصص در این رشته هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با وجود مصائب فراوان، هتلداران در فارس تلاش خود را صرف حفظ نیروی انسانی و جلوگیری از تعطیلی کامل این حرفه کرده‌اند.

سیادتان ابراز امیدواری کرد که با اندیشیدن تدابیری برای دوران پساکرونا، زمینه را برای فعال شدن صنعت گردشگری و بازگشت فعالان این حوزه به دوران پویایی اندیشیده و اجرایی شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار