اگر می‌خواهید که تا ۱۰۰ سال زنده باشید، باید همچون افراد سالم مناطقی زندگی کنید و غذا بخورید که ثابت کرده‌اند می‌توانند تا ۱۰۰ سال زندگی کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، جزیره اوکیناوا، واقع در جنوب ژاپن در اقیانوس آرام، با نرخ متوسط ۶۸ فرد بالای ۱۰۰ سال در هر صد هزار نفر یکی از «محدوده‌های آبی» جهان به شمار می‌رود. مناطقی که طبق تعریف مردم در آن‌ها بیش از دیگر نواحی عمر می‌کنند.

ساکنان این شهر پیش از شروع غذا یک جمله الهام‌گرفته از کنفسیوس حکیم را با عنوان «Hara hachi bu» شروع می‌کنند؛ «زمانی که شکم ۸۰ درصد پر شد، باید دست از غذا کشید.»

تحقیقات نشان می‌دهد که تقریبا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا مغز بتواند ظرفیت معده بدن را ثبت کند و آرام غذا خوردن همراه با پرهیز از پرخوری می‌تواند به این امر کمک کند. به عبارت دیگر اگر وقتی فکر می‌کنید ۸۰ درصد سیر هستید غذا را کنار بگذارید، در واقع ۱۰۰ درصد سیر هستید فقط هنوز آن را نمی‌دانید.

در حالی که مطابق توصیه وزارت بهداشت ایالات متحده میزان کالری لازم برای هر فرد بالغ بین ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری برای زنان و ۲ تا ۳ هزار کالری برای مردان است، افراد امروزه تا ۳۶۰۰ کالری در روز مصرف می‌کنند که افزایشی ۲۴ درصدی را در مقایسه با نیم قرن پیش نشان می‌دهد.

دکتر برایان وانسینک که صاحب تالیفاتی در زمینه رابطه ذهن و غذا است می‌گوید بین زمانی که ما می‌گوییم سیر شده‌ایم و زمانی که یک اوکیناوایی می‌گوید دیگر گرسنه نیستم تفاوت معناداری به لحاظ میزان کالری مصرف شده وجود دارد.


بیشتر بخوانید

اوکیناوایی‌ها از یک رژیم غذایی مملو از سبزیجات استفاده می‌کنند و وعده‌های غذایی آنان بیشتر شامل لوبیای سرخ شده، اسفناج، سبزی، سیب‌زمینی شیرین و توفو است که همگی از مواد مغذی سرشار هستند.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در این وعده‌های غذایی می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد و سلامتی سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

هرچند اوکیناوایی‌ها گوشت خوک، ماهی و گوشت‌های دیگر را نیز مصرف می‌کنند، با این حال این موارد بخش کوچکی از رژیم غذایی آنان را تشکیل می‌دهد.

محققان می‌گویند عادات کوچک غذایی هچون آرام غذا خوردن، صرف وعده در بشقاب‌های کوچکتر، نوشیدن در لیوان‌های بلندتر و تمرکز بر غذا خوردن با خاموش کردن تلویزیون یا دستگاه‌های دیجیتالی دیگر از عواملی است که در عمر طولانی تاثیر می‌گذارد.

منبع:یورونیوز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۴:۵۲ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
ماهم در ایران(همین 8 سال)یک جمله معروف داریم که قبل غذا سر سفره با صدای بلند می خونیم ،? Hala Ba Chi Por ، یعنی حالا با چی شکم خالی را پر کنیم؟ سطح قند خونمون که همیشه پایینه، تا صبح چندبار بیدار میشیم، یک قند با 1لیوان آب و نان بیات میخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
امام علی (ع) : تا وقتی که گرسنه نشدی اقدام به خوردن غذا مکن و وقتی به خوردن اقدام کردی قبل از آنکه کامل سیر شوی دست از غذا خوردن بردار.غذا را با آرامش و خوب بجو تا هضم آن آسان شود و پیش از خوابیدن و به رختخواب رفتن به توالت برو و خود را تخلیه کن چون این سفارشات را به کار بندی از از پزشک بی نیاز شوی. آثارالصادقین جلد 2 صفحه 387
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
عمر طولانی که عزیزانت در کنارت نباشند به چه درد میخوره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
نه عزيز من در كشور ژاپن و بلژيك آبي كه مصرف مي كنند اونم آب قليايي است و محققان و پژوهشگران و دانشمندان پزشكي ميدانند مصرف آب قليايي بسياري از ويروس و بيمارها را دفع ميكنند و معده و روده را پاكسازي ميكند وآنان بواسطه مصرف اين آب در منشا آب خوراكي از بيماري مصون هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام. پدربزرگ ها و مادربزرگ های من زیاد عمر کردند، یکیش صدو چند ساله ای بودش و بقیه نزدیک صد شدند . ولی بچه هاشون تو جوونی خیلی مریضی گرفتند و پیر شدن تو جوونی. راز طول عمرشون تحرک زیاد، لبنیات، نماز اول وقت، دارو محلی و غذاهای اسلامی، توی طبیعت گشتن و رفت و آمد کردن بودش. پدربزرگم خیلی لبنیات میخورد.
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۹:۴۹ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
این مسئله که در روایات موجوده.
پیامبر اکرم ص: کل و أنت تشتهی أمسک و انت تشتهی.
غذا بخور،زمانی که اشتها داری(گرسنه ای) دست بکش زمانی که اشتها داری(یعنی پر پرش نکن!).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
تلويزيون روشن و در کنار هرنفر یک تلفن
غذا خوردن تمام شد
آخرین اخبار