برداشت بی‌رویه شن و ماسه از رودخانه‌های لرستان به یک معضل زیست‌محیطی در این استان تبدیل شده، موضوعی که می‌طلبد دستگاه‌های متولی نظارت‌های خود در این رابطه را افزایش دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کارخانه‌های شن و ماسه از واحدهایی هستند که در ابعاد مختلف می‌توانند آلودگی‌های زیست محیطی و تخریب طبیعت و بستر رودخانه‌ها را به همراه داشته باشند.

فعالیت غیراصولی این واحدهای صنعتی، موجب خسارات جدی به بستر رودخانه‌های استان لرستان شده است.

جریمه ۱.۶ میلیاردی برای واحدهای متخلف

بختیار رازانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در این رابطه، اظهار داشت: تقریباً ۶۵ درصد از معادن استان به صورت کوهی و حدود ۳۵ درصد رودخانه‌ای هستند.

او عنوان کرد: طی امسال، ۸۰ مورد بازرسی از سطح معادن استان داشتیم که ۱۶ فقره از پرونده‌های تشکیل شده مربوط به برداشت‌های غیر مجاز از رودخانه‌ها بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و نجارت لرستان با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جریمه واحدهای متخلف بوده است، افزود: ممکن است یک بهره بردار در شب هم از رودخانه‌ها برداشت داشته باشد.

میزان برداشت از معادن با میزان فروش باید تطبیق داده شود

رازانی با اشاره به اقداماتی که باید در راستای نظارت بر فعالیت معادن صورت گیرد، بیان داشت: در این راستا باید میزان برداشت از معادن با میزان فروش تطبیق داده شود.

او تاکید کرد: همچنین با هماهنگی پلیس راه و راهداری، هیچ حمل کننده مواد معدنی بدون بارنامه در جاده‌های استان، نباید مواد معدنی را حمل کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۳ دی ۱۳۹۹
رودخانه کشکان شده قربانی چندین شرکت غول پیکر شن وماسه که هیچ نفعی هم به حال مردم بومی ندارد . جوانان روستاهای حوزه کشکان از ناچاری ، بیشتر ایام سال در جستجوی کار آواره شهرهای بزرگ مثل تهران هستن .