رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی برای ایجاد محلات سلامت محور با هدف مهار کرونا اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمید بهرامی‌خو, رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه بسیج همواره در شرایط بحرانی به مسائل کشور ورود کرده و همچون دوران جنگ تحمیلی نتایج خوبی رقم زده است افزود: در حال حاضر نیز کرونا مسئله اصلی کشور است که بسیج به همین منظور تفاهم‌نامه مشترکی را با وزارت بهداشت تحت عنوان طرح شهید سلیمانی منعقد کرده است.

بهرامی خو ت ادامه داد: کنترل همه گیری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی از اهداف این طرح است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان با بیان اینکه این طرح از اواخر آبان در کل کشور آغاز شده است گفت: مدت اجرای کامل طرح تا اردیبهشت‌ماه سال آینده خواهد بود.

بهرامی خو با تأکید بر اینکه بر اساس این طرح تست گسترده‌ای از درب منازل خانواده انجام می‌گیرد، بیان کرد: نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی، آموزش و فرهنگ‌سازی به‌منظور پیشگیری از بیماری، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و درمان سرپایی و کاهش بستری از دیگر برنامه‌های طرح شهید سلیمانی است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی هر ۲۵ هزار نفر، جمعیت یک محله و یک بلوک را تشکیل می‌دهند که در هر بلوک پنج تیم فعال است، هر تیم نیز شامل پرستار و مراقبان سلامت است همچنین برای هر بلوک نیز یک نفر پزشک حضور دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان گفت: بسیجیانی که در این طرح شرکت می‌کنند، از طرف کادر بهداشتی آموزش‌های لازم در زمینه این بیماری به آن‌ها ارائه می‌شود.

بهرامی‌خو در ادامه تاکید کرد: در طرح شهید سلیمانی سه تیم در نظر گرفته شده است که این تیم‌ها شامل تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی هستند، تیم مراقبتی وظیفه بیماریابی، تیم حمایتی وظیفه ارائه بسته‌های حمایتی در ایام بستری و قرنطینه سرپرستان خانواده‌های نیازمند را دارد، تیم نظارتی هم وظیفه نظارت و سرکشی به مراکز عمومی برای اجرای شیوه نامه ‌های بهداشتی را دارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان همدان یادآور شد : افراد متخصص و نخبه کشور این طرح را طراحی کرده‌اند که امیدواریم با همکاری مردم به موفقیت دست یابد.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار