امیر و نخست‌وزیر کویت پس از آغاز به کار دولت جدید این کشور بر ضرورت پایان دادن به نزاع‌ها و بحران‌های منطقه در آینده نزدیک تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شیخ «نواف الاحمد الصبح» امیر کویت امروز (سه‌شنبه) در مراسم آغاز رسمی فعالیت دولت جدید در این کشور سخنرانی کرد.

او در سخنرانی خود تاکید کرد: دولت جدید چالش های بزرگی که منطقه در شرایط کنونی در حال عبور از آن است را پیش رو دارد و دیگر مجالی برای هدر دادن زمان و تشدید درگیری ها و بحران های در منطقه و تسویه حساب میان کشورها وجود ندارد.

امیر کویت افزود: همه شرایطی که جهان و منطقه ما در حال عبور از آن است را درک می کنند و می دانند که چه تحولات و چالش های بزرگی پیش روی ماست لذا برای برون رفت از آن باید تلاش کرد.

شیخ «صباح الخالد» نخست وزیر کویت، نیز در این مراسم اعلام کرد: از هیچ تلاشی برای حل بحران کشورهای عربی خلیج فارس دریغ نخواهیم کرد تا این بحران به صورت مثبت و مسالمت آمیز حل و فصل شود.

او از کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس خواست تا هرچه سریعتر روابط عادی و طبیعی میان کشورها را برقرار کنند.

نخست وزیر کویت افزود: امنیت خلیج بخش پذیر نیست و یک کلیتی است که همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید برای حمایت از آن تلاش کنند و این مسئولیت به عهده همه کشورهاست.

دولت جدید کویت طی یک هفته تشکیل شد و روز گذشته در فرمان رسمی امیر کویت تشکیل آن اعلام شد و وزرا مقابل امیر کویت سوگند یاد کردند.

دولت سابق کویت پیشتر درخواست استعفای خود را اعلام کرده بود و امیر کویت پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی این کشور، با استعفای دولت موافقت کرد.

کمیته برگزاری انتخابات کویت روز یکشنبه هفته گذشته نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور را اعلام و تأکید کرد که با پیروزی چهره‌های جدید، ۶۲ درصد از ترکیب پارلمان تغییر کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار