با حضور وزیر نیرو:

بهره‌برداری از ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال پروژه صنعت آب و برق کلید خورد

صبح امروز بهره‌برداری از ۱۴ پروژه صنعت آب‌وبرق در قالب سی و دومین هفته پویش هرهفته الف ب ایران انجام شد.

بهره‌برداری از ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال پروژه صنعت آب و برق کلید خوردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (سه‌شنبه) در آئین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق در استان‌های کردستان، سمنان و خراسان رضوی  که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امسال علاوه بر ۲۰۰ طرح ساخت و ساز، حدود ۵۰ پروژه سازوکاری را در برنامه داریم که به اجرای طرح‌ها، کم‌ کردن هزینه‌ها و تسهیل در خدمت‌رسانی کمک می‌کند.

او ادامه داد: با جمع این ۱۴ پروژه امروز مجموع پروژه‌های افتتاح شده امسال پویش الف ب ایران به ۱۶۳ پروژه با سرمایه گذاری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

اردکانیان تصریح کرد: طرح‌های افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلو ولت بوعلی و خواجه ربیع، پارک آموزشی انتقال و فوق توزیع و افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل ترشیز را که توسط برق منطقه‌ای خراسان اجرا شده است آغاز کرد.

وزیر نیرو بیان کرد: برق‌رسانی به دو روستا با ۳۳ خانوار نیز از دیگر پروژه‌هایی است که امروز با اعتباری بالغ بر ۱.۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

او گفت: امروز همچنین دو نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هر کدام یک مگاوات، جمعا با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و یک نیروگاه بادی ۶۶۰ کیلوواتی با ۸.۵ میلیارد تومان هزینه در منطقه خرگرد شهرستان درود افتتاح شد.

اردکانیان اضافه کرد: امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌ها و با حضور بخش خصوصی و تامین منابع، این پروژه‌ها محقق و تمامی پروژ‌ه‌ها تکمیل و اجرا شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: همچنین امروز آبرسانی به ۴۲ روستا با جمعیت ۳۴ هزار نفر در خراسان رضوی یکی دیگر از طرح‌های هر هفته الف ب ایران بود که اجرا شد.

به گفته اردکانیان، قرار است تا پایان سال ۸۷ پروژه دیگر از ۲۵۰ پروژه الف ب ایران افتتاح شود.

مشترکان پر مصرف جریمه می‌شوند

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به طرح برق و آب امید افزود: طرح مدیریت مصرف آب و برق که تحت عنوان برق امید و سپس با تصویب دولت موضوع آب به آن اضافه شد، نوعی مدیریت مصرف با همکاری مردم در بخش خانگی است تا بتوانیم مصرف انرژی را کاهش دهیم.


بیشتر بخوانید


او گفت: بر این اساس وسایل کاهنده مصرف و نیز شیوه‌های درست مصرف در اختیار همگان قرار خواهد گرفت تا مشترکان پر مصرف نیز با اعمال این شیوه‌ها به جمع مشترکان خوش مصرف وارد شوند.

او افزود: براساس این مصوبه شمار کسانی که تا یک سوم الگوی مصرف را، رعایت می‌کنند حدود چهار میلیون نفر است که مشمول اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی خواهند شد.

اردکانیان تصریح کرد: ما امسال از ۲۰۰ پروژه ساخت و کاری ۵۰ پروژه سازوکاری در برنامه داریم که نقش مهم این پروژه‌ها در سرعت دادن به طرح‌ها و کاهش هزینه‌ها و فرصت به مردم برای گردش کار‌ها و افزایش راندمان و بهره‌وری از تاسیسات از ظرفیت‌های انجام شده است.

اردکانیان ادامه داد: در واقع اجرای طرح‌های الف ب ایران موجب فصل جدیدی از فعالیت‌های صنعت آب و برق می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار