معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کرمانشاه گفت: صنعت گران ما به جای اینکه از دانشگاه‌های استان برای حل مشکلات خود کمک بخواهند قرارداد پروژه‌های کلان خود را با پژوهشگران خارج از استان می‌بندند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرامرز سهیلی معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور کرمانشاه  گفت:متاسفانه بسیاری از مدیران و صنعت گران ما درک خوبی از توانایی دانشگاه هایمان ندارند و برای همین تاکنون بین این دو بخش ارتباط چندانی شکل نگرفته است و بسیاری از صنعت گران پروژه‌های کلان خود را با پژوهشگران خارج استان منعقد می‌کنند. 

او افزود:از نظر ارتباط دانشگاه و صنعت در کرمانشاه در مقایسه با دیگر استان‌ها بسیار عقب هستیم، چرا که در سایر استان‌ها می‌بینیم که صنایع ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها دارند و از پژوهش‌های دانشگاهی حمایت می‌کنند.

سهیلی تصریح کرد: در کرمانشاه صنایع اساسی و زیرساختی بزرگی که بتوانند از پژوهش‌ها حمایت کنند را نداریم و از سوی دیگر مدیران ما هم توجه چندانی به مقوله پژوهش ندارندبرای همین تولیدات علمی در سفره مردم کرمانشاه نمود پیدا نکرده است.

او تصریح کرد: ما پژوهشگرانی  داریم که پژوهش‌ها و تولیدات علمی آن‌ها در معتبرترین مجلات تخصصی چاپ می‌شود، اما فرایند و بروکراسی سختی که پیش روی آن‌ها وجود دارد مانع از آن می‌شود تا این پژوهش‌ها به مرحله اجرا به رسد و در نهایت ۸۰ درصد آن‌ها در همان حد مقاله می‌ماند.

انتهای پیام /س 

برچسب ها: دانشگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.