مهم‌ترین حوادث ۲۵ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۵ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

کشف دستگاه پزشکی قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک دستگاه پزشکی قاچاق به ارزش ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام گشت زنی در محور" عسلویه- فیروزآباد" به یک دستگاه خودرو پاترول مشکوک و دستور ایست دادند.

او ادامه داد: راننده خودرو بدون توجه به مأموران اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن یک دستگاه پزشکی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده، ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و اخلالگران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

دستگیری ۳ سارق با ۱۹ فقره سرقت در جهرم

سرپرست فرماندهی انتظامی جهرم از شناسایی و دستگیری ۳ سارق موتور سیکلت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدپور اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتور سیکلت در سطح شهرستان جهرم، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارشناسان پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری "مطهری" این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه، در این خصوص ۳ متهم را در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و ضمن اخذ نیابت قضائی و اعزام به مکان مورد نظر، آن‌ها را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان جهرم گفت: متهمان به پلیس آگاهی انتقال و در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۹ فقره سرقت موتور سیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: از پارک موتور سیکلت و وسائل نقلیه خود در محیط‌های تاریک و خلوت خودداری کنند.

شکارچیان غیرمجاز در دام پلیس ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: ۲ شکارچی غیر مجاز در این شهرستان دستگیر و ۱۴ قطعه پرنده وحشی شکار شده از آن‌ها کشف شد.

سرهنگ محمد علی فرهادی بیان کرد: ماموران انتظامی از فعالیت شکارچیان غیر مجاز در یکی از کوه‌های این شهرستان مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام و در این راستا ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر و ۱۴ قطعه پرنده وحشی شکار شده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: شکارچیان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف ۱۰۰ درصدی جرائم سایبری در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با تأکید بر برخورد مقتدرانه و هوشمندانه پلیس فتا با جرائم سایبری، از کشف ۱۰۰ درصدی این جرائم طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: پلیس فتا طی یک ماه گذشته در این شهرستان با هدف تامین امنیت کاربران و کنترل جرایم سایبری، فعالیت‌های خود را تشدید کرده است.

او با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۲۷ پرونده در زمینه جرایم سایبری به پلیس فتا ارجاع شده است، گفت: با رصد‌های انجام شده توسط کارشناسان، ۱۰۰ درصد این جرائم سایبری کشف شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: کلاهبرداری اینترنتی با ۵۵ درصد، هتک حیثیت ۲۵ درصد و سایر جرائم نیز با ۲۰ درصد بیشترین جرایم رخ داده طی این مدت بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با تاکید بر اینکه اولویت پلیس فتا پیشگیری است، گفت: آموزش‌های همگانی، افزایش سطح آگاهی شهروندان و اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم از جمله اقدامات این پلیس است.

سرهنگ زراعتیان به شهروندان هشدار داد: از اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

کشف ۵۶ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۵۶ کیلو تریاک در بازرسی از یک منزل خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان از خبری مبنی بر دپو مقداری مواد مخدر در یک منزل در یکی از روستا‌های آن شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی قضائی مأموران انتظامی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، عنوان داشت: در بازرسی از این منزل، ۵۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در هنگام بازدید از منزل مورد نظر، متهم حضور نداشت و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، افزود: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

توقیف محموله ۷ میلیاردی کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: با تلاش مأموران انتظامی، یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "شیراز - اصفهان" به ۳ دستگاه کامیون مظنون و آن‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودروها، ۲ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۳۰ عدد آداپتور لپ تاپ، ۵۷ عدد باطری لپ تاپ، ۱۷ عدد مودم، ۵ عدد لپ تاپ، یک عدد پرینتر، ۳ عدد دزدگیر، ۱۴ عدد کولر گازی، ۱۱ هزار ماسک خارجی و مقادیر دیگری اموال قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال برآورد شده و در این رابطه ۳ متهم نیز دستگیر شدند، گفت: متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۴۵ هزار نخ سیگار قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف ۴۵ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران یگان امداد شهرستان شیراز مطلع شدند شخصی در مغازه خود در یکی از محله‌های این شهرستان اقدام به دپو سیگار خارجی قاچاق کرده است که رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از مغازه ۴۵ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ شجاعی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: کارشناسان مربوطه، ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۴۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

قاتل در کمتر از ۲ ساعت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان قیرو کارزین از دستگیری قاتل بلافاصله پس از وقوع قتل خبر داد.

سرهنگ حمید رضا صالحی فرد اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره قتل با استفاده از سلاح گرم در یکی از روستا‌های این شهرستان، بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی و آگاهی به محل مورد نظر اعزام و تحقیقات خود را جهت شناسایی قاتل آغاز کردند.

او گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ماموران در کمتر از ۲ ساعت قاتل را که فردی ۱۹ ساله بود شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این فرد یک قبضه سلاح گرم که در قتل از آن استفاده کرده بود کشف شد، افزود: متهم در تحقیقات انگیزه خود را اختلافات شخصی با مقتول عنوان و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

هشدار‌های پلیس به طلا و جواهر فروشان

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت در راستای پیشگیری از سرقت، توصیه‌ها و هشدار‌هایی به واحد‌های صنفی طلا و جواهر فروش ارائه داد.

سرهنگ فرشید زینلی به طلا و جواهر فروشان توصیه کرد که پیام‌ها و هشدار‌های پلیسی را جدی بگیرند.

۱- به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که در زمان چینش طلاجات در ویترین کسی نزد شما حضور نداشته باشد.
۲-مراقب باشید به هنگام خرید، جواهرات شما را با بدل معاوضه نکنند.
۳-به هنگام مراجعه خانم‌هایی که با روبند در محل کار شما حاضر می‌شوند جانب احتیاط را بیشتر در نظر بگیرید.
۴-در مواقع تعطیلی، طلا و جواهرات را از داخل ویترین جمع آوری و داخل گاو صندوق بگذارید.
۵-شیشه ویترین طلافروشی‌ها را از نوع نشکن و شفاف با قطر ۱۰ میلی متر و یا شیشه‌های غیر قابل نفوذ نصب و درب گاو صندوق را به سیستم دزد گیر مجهز و آن را از دید عموم مخفی کنید.
۶-درب ورودی مغازه به خصوص طلافروشی‌ها، می‌بایستی پس از ورود و خروج مشتری به طور اتوماتیک قفل شود.
۷-دوربین‌های مدار بسته را در داخل و خارج از مغازه به طور محسوس و یا نامحسوس نصب کنید و از دوربین‌هایی با قابلیت ثبت فریم به فریم و سرعت ضبط بالا و وضوح تصویر استفاده کنید.
۸-از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جداً خودداری کنید.
۹-در زمان قطع برق، دقت و مراقبت کافی از مغازه داشته باشید.
۱۰-از احداث و راه اندازی طلافروشی در نقاط خلوت شهر خودداری کنید.
۱۱-خارج از ساعات مقرر از باز کردن درب مغازه جلوگیری کنید.
۱۲-در صورت مشاهده افراد ناشناس و مشکوک در اطراف محل کار خود، سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.