استاندار فارس با اشاره به وضعیت علمی استان، گفت: موفق شدیم برای پنجمین سال پیاپی عنوان استان برتر در زمینه پژوهش و فناوری را کسب کنیم که نشان از تلاش جامعه علمی استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آئین هفته پژوهش و فناوری به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزیر علوم برگزار شد.

در این آیین ضمن تقدیر از عنایت الله رحیمی استاندار فارس برای پنجمین سال متوالی استان فارس به عنوان استان برتر پژوهشی و فناوری معرفی شد.

رحیمی در حاشیه این مراسم ضمن تبریک به جامعه علمی استان، کسب این جایگاه را نشان از تلاش، اندیشمندان، دانشمندان، دانشجویان و اساتید و دست اندرکاران پژوهش و فناوری استان دانست.

او ادامه داد: بی تردید حرکت جامعه علمی استان فارس موجب تقویت بنیه‌های اقتصادی، رونق اقتصادی و توسعه پایدار استان خواهد بود.

استاندار فارس یادآور شد: وجود دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی و ۱۶۴ موسسه پژوهشی و آموزش عالی و ۱۰۸۹ شرکت دانش بنیان بیان گر این حقیقت است که کسب جایگاه برتر پژوهش و فناوری برای فارس به حق بوده و این استان باید در زیست بوم علم و فناوری کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس، با بیان اینکه مجموعه مدیریت استان تلاش کرده طی یک سال گذشته حمایت‌های لازم را از پژوهشگران و فناوران استان داشته باشد، این حمایت‌ها را در کسب جایگاه برتر فارس موثر دانست.

رحیمی با اشاره به ارائه بیش از ۲۲ طرح و مقاله پژوهشی از سوی فارس این تولیدات علمی را در توسعه پایدار استان موثر توصیف کرد و گفت: موضوعاتی همچون منابع طبیعی، کشاورزی، صنعت، ناهنجاری‌های اجتماعی در بعد علوم انسانی مد نظر پژوهشگران قرار گرفته و در این زمینه‌ها تولیدات علمی خوبی نیز ارائه کرده اند.

او بیان کرد: با توجه به نظر کمیته داروان در وزارت علوم و وزارت کشور درباره طرح‌های علمی ارائه شده از سوی استان فارس توانستیم رتبه برتر در این حوزه را کسب کنیم.

رحیمی اظهار کرد: محدودیت‌های کرونایی سبب شده امکان برگزاری مراسم و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر همچون سال‌های گذشته وجود نداشته باشد، اما در روز‌های آینده تعدادی از این افراد به صورت حضوری و ویدئو کنفرانسی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

استاندار فارس همچنین اظهار کرد: پارسال تفاهم نامه‌هایی جهت توسعه علم و فناوری در استان فارس منعقد شده که تفاهم نامه در زمینه گاز و انرژی، صنایع هلیکوپتری، صنایع هوایی، از این جمله بوده است.

او گفت: در حوزه کووید ۱۹ و تولید واکسن کرونا، صنایع دستی و سایر موارد نیز اقدامات اساسی انجام شده که در آینده بر رونق استان اثر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار