حكايت آلودگى كلان در كلانشهر كرج

مدیر کل محیط زیست البرز گفت: کرج بیشترین سهم منابع آلاینده متحرک را به خود اختصاص داده است.

حكايت آلودگى كلان در كلانشهر كرجفردین حکیمی، مدیر کل محیط زیست البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: کرج جزء هشت کلانشهر آلاینده در کشور است که بیشترین سهم منابع آلاینده متحرک را به خود اختصاص داده است.

حکیمى افزود: البرز، از ابتدای امسال تا ۲۵ آذر ماه، ۳۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۸ روز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۳۴ روز پاک و ۱۹۴ روز قابل را  پشت سر گذاشته است.

مدیر کل محیط زیست البرز گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا ۲۵ آذر ماه، سال گذشته شاهد ۱۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲ روز ناسالم برای تمام گروه‌ها، ۸۷ روز پاک و ۱۷۹ روز قابل قبول بوده ایم.

او با اشاره به این که یکی از علل آلودگی هوایی  را وارونگی دما دانست، افزود: وارونگی دما در پایان فصل پاییز بیشتر شدت می‌گیرد و ماندگاری، افزایش غلظت آلاینده‌ها را در هر نقطه به همراه داریم.

حکیمى با بیان این که  منابع آلاینده‌ها در سطح استان کاهش پیدا نکرده است، گفت: به دلیل عدم جریان و تبادل هوا به نوعی هر آلاینده‌ای که در جای مختلف منتشر می‌شود، امکان جابه جایی را ندارد.

مدیر کل محیط زیست البرز افزود:  در سطح استان منابع آلاینده متحرک و ثابت همچنان فعالیت خود را انجام می‌دهند و هیچ تغییری در کاهش منابع انتشار آلودگی هوا ایجاد نشده است.

حکیمی گفت: بیش از بیست دستگاه اجرایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان موظف به اجرای قانون هوای پاک هستند.

او افزود:  وظیفه‌ی این بیست دستگاه اجرایی  را محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی در بحث آلودگی هوا، با تشکیل کار گروه‌های مختلف از این دستگاه های موظف به اجرای قانون هوای پاک گزارش گیری می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.