رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: متاسفانه دوستان در مجلس دهم برای تحقیق و تفحص از این موضوع همراهی نکردند.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه  علنی امروز  مجلس در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در پیشنهادی  اظهار کرد: عبارت «کسانی که داوطلب ریاست جمهوری هستند در ۳۰ سال منتهی به زمان ثبت نام باید به صورت پیوسته در ایران زندگی کرده و اقامت داشته باشند» به جزء ۲ بند الف ماده ۱ این طرح افزوده شود.

وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته آسیب‌هایی از سوی افرادی که وابستگی فکری و اندیشه‌ای به کشور نداشته و در طول مدت تحصیل در کشور‌های بیگانه، حضور و اقامت داشته اند، متوجه کشور شده است، چرا که این افراد با فرهنگ سایر کشور‌ها خو گرفته‌اند.

پژمانفر تصریح کرد: هرچند مدرک آقای روحانی مورد تایید نبود، اما متاسفانه دوستان در مجلس دهم برای تحقیق و تفحص از این موضوع همراهی نکردند؛ دلایل فراوانی مبنی بر اینکه مدرک تحصیلی ایشان مورد تایید نیست، وجود دارد.

احمد امیرآبادی فراهانی در واکنش به پیشنهاد این نماینده گفت:  مساله مدنظر شما در پیشنهاد آقای نبویان مبنی برنداشتن تابعیت و اقامت کشور‌های دیگر در گذشته و حال دیده شده بود که روز گذشته به تصویب رسید، چرا که گذشتهدر این پیشنهاد معنای مطلق دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم جهت ثبت در مشروح مذاکرات، گفت: سفرا، دانشجویان و افرادی که ازسوی دولت ماموریت دارند، مستثنی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار