عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه گفت:بهترین راهکار مقابله با تحریم‌ها، تقویت پیوند‌های تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل جلالی فر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه روز سه شنبه در بازدید از صادرات کانتینری محصولات کشاورزی از بندر آستارا به بندر آستاراخان روسیه اظهار کرد: مبادلات تجاری این دو کشور از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در سال گذشته به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در سال جاری ارتقا یافته و توسعه پیوند‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه از راهبرد‌های مهم ایران است.

او اظهار کرد: در میان کشور‌های اتحادیه اوراسیا، روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به زیرساخت‌های موجود در بنادر شمالی به خصوص در آستارا، باید برای توسعه تجارت به ویژه صادرات تلاش کنیم.

جلالی فر ادامه داد: تجارت از دریا، محدودیت‌های تجارت زمینی را جبران می‌کند و صادرکنندگان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از ظرفیت خط انتقال کانتینر یخچالی بندر آستارا به بنادر روسیه استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: اتاق بازرگانی ایران و روسیه کارگروه مشترکی با جمهوری داغستان و منطقه آزاد لوتوس آستاراخان برای رونق تجارت دریایی تشکیل داده است.

او گفت: سرای تجاری ایرانیان در آستاراخان روسیه، شبکه فروش عمده کالا‌های ایرانی را راه اندازی کرده و در مراکز استان‌های روسیه، نمایندگی‌های فروش فعال است و صادرکنندگان از این فرصت استفاده کنند.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.