محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه جهت تامین ودیعه مسکن به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی زنجان بابیان اینکه بهزیستی استان زنجان توانسته با معرفی ۵۷ خانوار به این صندوق و اختصاص تسهیلات قرض الحسنه به ۳۲ خانوار رتبه اول را کسب کند، گفت: روند پرداخت نیز طبق لیست ارسالی ادامه دارد.

او ادامه داد: این تسهیلات با توجه به تفاهم نامه فی مابین بنیاد علوی، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و سازمان بهزیستی با توجه به شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که در این زمینه برای مددجویان پیش آمد منعقد و تسهیلات قرض الحسنه به افراد تحت پوشش و واجد شرایط پرداخت شده است.

محمدی ضمن اعلام اختصاص مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض به خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول جهت خرید خانه، افزود: سقف تسهیلات ودیعه مسکن در استان زنجان حداکثر ٢٠ میلیون تومان است و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن ۳۶ ماهه بوده که شرایط ضمانت این وام‌ها برای مددجویان تسهیل شده است.

محمدی یکی از ارکان توانمندسازی جامعه هدف را تامین مسکن عنوان کرد و  گفت: این در حالی است که یکی از مشکلات مددجویان و افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی داشتن مسکن مناسب محسوب می‌شود.

او ادامه داد: بهزیستی نسبت به شناسایی خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر اقدام کرده و ضرورت دارد دستگاه‌های مربوطه مساعدت‌های لازم را در خصوص انجام تعهدات مرتبط طبق تفاهمنامه و قوانین مربوط به تامین مسکن معلولین به عمل آورند.

محمدی گفت: بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش با اجرای اقدامات متناسب و با استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.