هموار شدن مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی با یاریگران زندگی

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: طرح یاریگران زندگی امری مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد است.

شاوله مدیر آموزش و پرورش مهاباد با بیان اینکه یاریگران زندگی طرحی دانش آموز محور است در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تاثیر همسالان بر یکدیگر، امری اجتناب ناپذیر است و در این طرح مسئولیت و پیشگیری از آسیب‌ها در دانش آموزان نهادینه می‌شود.

او با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی در مدارس افزود:رسالت و هدف اصلی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش رسیدن به تربیت انسان صالح در همه زمینه‌ها است که این نشان دهنده‌ی اهمیت اولویت پرورش بر آموزش است.

شاوله اضافه کرد:طرح یاریگران زندگی، اقدامی فرهنگی و پیشگیرانه در جامعه و با اولویت آموزش و پرورش است که تمام مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا آخر متوسطه را شامل می‌شود که بصورت همزمان برای سه گروه تأثیرگذار در نظام آموزشی شامل دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه این طرح یکی از برنامه‌های سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ است که به صورت مشترک بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرایی خواهد شد، تصریح کرد:با انجام این برنامه به دنبال هدایت دانش آموزان به سمت کاهش تمایل و پیشگیری از مصرف مواد مخدر هستیم، زیرا مهمترین هدف آن در راستای پیشگیری از اعتیاد است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.