مطبوعات آمریکا معتقدند دونالد ترامپ بیشتر از آنکه برای شکست در انتخابات ناراحت باشد از این که دیگر در کانون توجه نخواهد بود، نگران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مطبوعات آمریکا معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بیش از آن که برای شکست در انتخابات ناراحت باشد از این که دیگر در کانون توجه نخواهد بود نگران است و موضوع نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ نیز ابزاری برای ادامه حضور در صحنه و باقی ماندن او در کانون توجه بین‌المللی است.

مریم عثمان گزارشگر المیادین با اشاره به این که کنار رفتن ترامپ از صحنه بیش از شکست در انتخابات او را آزار می‌دهد، افزود: او در چهار سال گذشته همواره تلاش کرده است مورد توجه باشد گویا نمایشی تک نفره است و قهرمان آن هم خودش است. روز بیستم ژانویه آینده روز خوبی برای چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا نخواهد بود. با روی کار آمدن جو بایدن و سپردن قدرت به او، توجهی که ترامپ به آن عادت کرده بود به تدریج کاهش می‌یابد. توجه به ترامپ برای او به منزله اکسیژن است و حضور نداشتن هر روزه او در خبرها، برای ترامپ بسیار وحشتناک است.

این نشریه افزود: موضوع نامزدی او در انتخابات سال ۲۰۲۴ صرفا ابزاری برای جلب توجهی است که به آن نیاز دارد. به عبارت دیگر همه دغدغه او و رایزنی‌های او با متحدانش درباره این است که طی دو سال آینده چگونه حضور خود را در صحنه حفظ کند و در برابر انظار باشد تا در صحنه حضور داشته باشد.

پولیتیکو نوشت: ترامپ به وعده‌ای برای بازگشت به صدر نیاز دارد تا متقاعد شود و کاخ سفید را ترک کند؛ بنابراین شاید مشاورانش موفق شوند او را متقاعد کنند که انتخابات سال ۲۰۲۴ می‌تواند بار دیگر او را در مرکز نگاه‌ها و توجه‌ها قرار دهد.

در ادامه گزارش آمده است: مطبوعات آمریکا ترامپ را به نورما دزموند قهرمان فیلم «سانست بلوار» تشبیه کرده اند که به دهه پنجاه قرن گذشته برمی گردد. دزموند نقش ستاره فیلم‌های صامت را ایفا می‌کند که دوران اوج او به پایان رسیده و افول کرده است، اما همچنان رؤیای بازگشت به اوج را در سر می‌پروراند، اما وقتی می‌فهمد همه این‌ها توهم است و زمان آن سررسیده است دچار فروپاشی می‌شود. وضعیت ترامپ نیز اکنون همانگونه است.

با وجود اینکه نتیجه آرای الکترال به صورت نهایی اعلام شده است، اما دونالد ترامپ با انتقاد از تبریک گفتن رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا به رئیس‌جمهور منتخب این کشور گفت که هنوز برای تسلیم شدن و پذیرفتن نتایج انتخابات زود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار