نبیل ابو ردینه در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی علیه ۳۰ خانواده فلسطینی و تلاش برای آواره کردن آنها تاکید کرد جامعه بین‌الملل باید به این تجاوزگری واکنش نشان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ۳۰ خانواده فلسطینی و تلاش برای آواره کردن آنها، گفت جامعه بین المللی باید فورا در قبال تجاوزگری‌های این رژیم اقدام کند. 

ابو ردینه حمله استعمارگرانه و سازمان یافته علیه شهر اشغالی قدس، از جمله افزایش شهرک سازی، جدا کردن بخش قدیمی و اطراف قدس از دیگر مناطق و جدا کردن خاک قدس از دیگر مناطق فلسطین با هدف ایجاد شرایطی که مانع از راه حل دو کشوری و منع حاکمیت فلسطین بر خاک خود شود، محکوم کرد.

ابوردینه سه شنبه شب گفت اسرائیل در چارچوب اقدامات یکجانبه خود حدود ۳۰ خانواده فلسطینی را در شرق قدس هدف قرار داد و قرار است منازل آن‌ها به نفع انجمن‌های راستگرای شهرک سازی در قدس تخلیه شود. این اقدام به آواره شدن ده‌ها تن از کودکان، زنان و سالخوردگان منجر خواهد شد و ایجاب می‌کند جامعه بین المللی با مداخله فوری در این زمینه، اقدامات ملموس و فوری برای بازدارندگی در برابر اسرائیل، بازخواست آن، پایان دادن به تجاوزگری‌های اسرائیل، واداشتن آن به پایبندی به قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت اتخاذ کند.

وی افزود: اسرائیل همچنان به هدف قرار دادن شهر قدس اشغالی از طریق اقدامات غیر قانونی، تغییر بافت اجتماعی و جغرافیایی شهر و از بین بردن هویت و فرهنگ عربی با استفاده از طرح‌های شهرک سازی، ویران کردن منازل، کوچاندن اجباری فلسطینیان، تسلط بر مناطق آنها، سرقت منابع طبیعی و تعطیلی موسسات فلسطین و تجاوزگری به مقدسات مسیحی و اسلامی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار