امام جمعه بوشهر گفت: مدیریت رعایت امور بهداشتی و پیشگیری از انتشار و ابتلا به کرونا تکلیف مهمی برای همه مردم محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی از طریق ارتباط تصویری با بیان اینکه دین اسلام یک دین سلامت پایه است، بیان کرد: سلامت یکی از ارکان تکالیف مهم اسلامی محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که هرگونه فعالیتی که سلامت جامعه و فرد را تهدید می‌کند، حرام و مجرمانه است.

او ادامه داد: اکنون در شرایط سخت کرونایی قرار داریم که مدیریت رعایت امور بهداشتی و پیشگیری از انتشار و ابتلا به کرونا تکلیف مهمی برای همه مردم محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر همکاری مردم با کادر درمان، خدمات کادر درمان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مقابله با کرونا درخور تحسین خواند و گفت: حمایت از کادر درمان استان در تامین تجهیزات و حل مشکلات در بخش‌های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه به موفقیت‌های خوبی در عرصه‌های مراحل تهیه واکسن کرونا رسیده‌ایم، بیان کرد: بر اساس نتایج حاصل شده واکسن کرونا در ایران بهار سال آینده تولید می‌شود.

او با تاکید بر فرهنگ‌سازی در مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، افزود: برای مدیریت جلوگیری از چرخش ویروس کرونا باید همگان نقش خود را ایفا کنند.

پرهیز از دورهمی‌های یلدایی

امام جمعه بوشهر با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها گفت: شب یلدا نباید بهانه‌ای برای شکل‌گیری دورهمی خانوادگی شود و تبلیغ در این عرصه برای فرهنگ‌سازی از سوی صدا و سیما، شهرداری، سپاه، بسیج، اصحاب رسانه، هنرمندان و سایر گروه‌ها و نهادها باید مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری  بر تشکیل گروه‌های جهادی برای فرهنگ‌سازی در مقابله با کرونا و پرهیز از دورهمی‌ها و تولید برنامه و پخش آن از طریق شبکه‌های اجتماعی این زمینه تاکید کرد و ادامه داد: برنامه‌های خوبی در عرصه مقابله با کرونا تاکنون در استان بوشهر تدوین و پخش شده ولی کافی نیست و باید ادامه داشته باشد.

۴۰ درصد شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی هستند

او، با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی و بقیه زرد هستند، افزود: باید با برنامه‌ریزی حداکثر تا اول بهمن شرایط کرونایی همه شهرستان‌ها زرد و سفید شود.

صفایی بوشهری با تاکید بر تدوین سند مهار کامل ویروس کرونا در استان بوشهر بیان کرد: تا زمانی که واکسن کرونا تولید شود، لازم است دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سند مهار بیماری کرونا در بازه زمانی مشخص را در استان تدوین کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.